Opel Astra OPC - pierwsza jazda

Opel wystawia do walki o klientów hot hatchów kolejną generację Astry OPC. To najmocniejsza Astra w historii.

W opcji Opel oferuje nakładki progów, spojler z włókna węglowego i kute, 20-calowe felgi.
W opcji Opel oferuje nakładki progów, spojler z włókna węglowego i kute, 20-calowe felgi.Opel

Dyskrecja nie jest mocną stroną najszybszej Astry. Drapieżne spojrzenie i odważne przetłoczenia znane z cywilnych wersji uzupełniły tu trójkątne wloty powietrza, szerokie końcówki wydechu oraz 19-calowe obręcze. Za przednimi felgami kryją się czterotłoczkowe zaciski Brembo i tarcze o imponującej średnicy 355 mm.

Również fotele nie pozostawiają wątpliwości co do charakteru auta. Mają lekką konstrukcję, a dzięki regulacji podparcia ud i pleców doskonale przylegają do ciała. Reszta jak to w Astrze - umiarkowana przestronność, foremny bagażnik o pojemności 380 l, słaba widoczność, przepełniona przyciskami konsola środkowa oraz solidny montaż, za który odpowiadają pracownicy fabryki GM w Gliwicach.

Wystarczy jednak przekręcić kluczyk, by zapomnieć o ergonomicznych drobiazgach i poddać się hipnozie wersji OPC. Dwulitrowy silnik o mocy 280 KM (40 KM więcej od poprzedniczki) podczas przyspieszania wydaje szorstki ryk startującego odrzutowca, a pokłady momentu obrotowego katapultują auto do przodu bez względu na wybrane przełożenie. Sześciostopniowa, ręczna skrzynia - jedyna oferowana w tym modelu - ma niezłą precyzję, jednak do szczęścia brakuje krótszych ścieżek prowadzenia drążka.

Na drodze Astra OPC jest narowista, ale prowadzi się łatwiej od poprzedniczki. Aby sprostać ogromnej sile napędowej, przednia oś została uzbrojona w kolumny HiPerStrut, ograniczające negatywny wpływ momentu obrotowego na pokonywanie łuków, oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Z tyłu zastosowano belkę skrętną z drążkami Watta. Obniżone o 10 mm zawieszenie może pracować w jednym z trzech trybów sztywności. Przechyły nadwozia są ograniczone, a komfort jazdy - do zaakceptowania.

Opel Astra OPC

Opel Astra OPC - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Opel Astra OPCOpel
Znak czasów: nawet w wersji OPC silnik współpracuje z systemem start-stop.Opel
Opel Astra OPCOpel
O przynależności do rodziny OPC przypomina spłaszczona u dołu kierownica o mniejszej średnicy oraz metalowe nakładki pedałów.Opel
Opel Astra OPCOpel
Opel Astra OPCOpel
Opel Astra OPCOpel
Opel Astra OPCOpel
Tryb OPC usztywnia zawieszenie i wyostrza reakcję na gaz.Opel
W trybie OPC zegary mają czerwone podświetlenie. Prędkościomierz został wyskalowany do 300 km/h.Opel
Kubełkowe fotele należą do wyposażenia seryjnego.Opel
Opel Astra OPCOpel
W opcji Opel oferuje dodatkowe nakładki progów, spojler tylnej klapy włókna węglowego i kute, 20-calowe felgi. Opel
Opel Astra OPCOpel
Błękitny kolor nadwozia to znak rozpoznawczy Astry OPC, jednak w palecie barw nie zabrakło też czerwonego.Opel

Podobnie jak dwie poprzednie generacje, nowa Astra OPC będzie oferowana tylko jako trzydrzwiowy hatchback.Marcin Sobolewski

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
280 KM/5500
Maks. moment obrotowy
400 Nm/2500
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
Zużycie paliwa
(trasa/miasto/średnie w l/100 km)
6,5/10,8/8,1
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas