Nowy stary forester

Debiutując na rynku w 1997 roku był jednym z pierwszych crossoverów i do tej pory sprzedał się w ponad 1,6 mln egzemplarzy. Obecna, trzecia już, generacja właśnie otrzymała niewielki lifting.

Od lewej: stary i nowy forester
Od lewej: stary i nowy foresterINTERIA.PL

Postanowiliśmy sprawdzić, na ile odświeżone subaru forester różni się od poprzednika.

Na pierwszy rzut oka modyfikacje trudno zauważyć, więc podpowiadamy - zmieniono grill i boczne kierunkowskazy, które powędrowały na lusterka. Aha, nowy jest też wzór 17-calowych felg. I... to by było na tyle.

Nieco więcej uwagi poświęcono wnętrzu. Inne są zegary, automatyczna klimatyzacja jest teraz dwustrefowa, a sama deska rozdzielcza wykonana jest z lepszych niż dotychczas materiałów. Zmieniono również kolory wykończenia wnętrza, pojawiło się też ulepszone radio z 4,3-calowym kolorowym wyświetlaczem i Bluetoothem.

Patrząc na "nowego" forestera, trudno nie odnieść wrażenia, że modyfikacje są dość... skąpe. Przynajmniej jeśli chodzi o wygląd. Na szczęście na tym zmiany się nie zakończyły. Inżynierowie Subaru zajęli się również zawieszeniem, starając się poprawić prowadzenie i stabilność samochodu.

INTERIA.PL

W dynamicznej jeździe pomóc ma trzecia generacja silnika typu boxer. Subaru po raz pierwszy wprowadziło jednostkę przeciwsobną już w modelu 1000 z 1966 roku. Najnowsza jej inkarnacja - 2-litrowy silnik rozwijający 150 KM - jak szybko zauważą fani marki - ma dokładnie taką samą moc, jak jednostka znana ze "starego" forestera. Co zatem się zmieniło?

Subaru twierdzi, że całe mnóstwo rzeczy. W wyniku szeregu bardzo skomplikowanych i bardzo nudnych zmian (jak np. wydłużenie skoku tłoków i zmniejszenie ich średnicy, bez zwiększania wymiarów zewnętrznych silnika), jednostka ma zapewniać lepszą dynamikę i bardziej ochoczą reakcję na dodanie gazu, przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania i emisji CO2.

INTERIA.PL

Nowy forester, wydaję się być zatem starym foresterem, który trochę wydoroślał. Ale czy na tyle, abyśmy zauważyli różnicę? Dowiecie się tego niebawem z relacji z naszych jazd testowych odświeżonym crossoverem Subaru w okolicach Budapesztu.

Michał Domański

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas