Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline - test

Chromowany grill wyróżnia odmiany Comfortline i Highline. Tylko ta druga bez dopłaty oferuje światła przeciwmgielne.
Chromowany grill wyróżnia odmiany Comfortline i Highline. Tylko ta druga bez dopłaty oferuje światła przeciwmgielne.Motor
Choć kokpit różni się od tych z pozostałych Golfów, i tak od razu widać, że siedzimy w Volkswagenie. Staranność wykonania, jakość tworzyw i tapicerki, ergonomia – w tych kwestiach wnętrze Sportsvana nie ma słabych stron.
Choć kokpit różni się od tych z pozostałych Golfów, i tak od razu widać, że siedzimy w Volkswagenie. Staranność wykonania, jakość tworzyw i tapicerki, ergonomia – w tych kwestiach wnętrze Sportsvana nie ma słabych stron.Motor

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG HighlineMotor
Chromowany grill wyróżnia odmiany Comfortline i Highline. Tylko ta druga bez dopłaty oferuje światła przeciwmgielne.
Chromowany grill wyróżnia odmiany Comfortline i Highline. Tylko ta druga bez dopłaty oferuje światła przeciwmgielne.Motor
18-calowe felgi dobrze wyglądają, ale wyraźnie ograniczają komfort jazdy. Przyciemniane tylne światła – tylko w topowej odmianie Highline.
18-calowe felgi dobrze wyglądają, ale wyraźnie ograniczają komfort jazdy. Przyciemniane tylne światła – tylko w topowej odmianie Highline.Motor
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG HighlineMotor
Jak przystało na minivana – w oparciach przednich foteli zamontowano dwa składane stoliki.
Jak przystało na minivana – w oparciach przednich foteli zamontowano dwa składane stoliki.Motor
Obie części kanapy można przesuwać w zakresie 18 cm.
Obie części kanapy można przesuwać w zakresie 18 cm.Motor
W porównaniu z hatchbackiem, jadący z tyłu mają do dyspozycji o 6 cm więcej miejsca na kolana i o 3 cm – na szerokość.
W porównaniu z hatchbackiem, jadący z tyłu mają do dyspozycji o 6 cm więcej miejsca na kolana i o 3 cm – na szerokość.Motor
Wysoko zamocowane fotele są wygodne i zapewniają świetna widoczność.
Wysoko zamocowane fotele są wygodne i zapewniają świetna widoczność.Motor
Oparcie prawego można złożyć – wtedy do auta zmieszczą się przedmioty o długości 2,5 m.
Oparcie prawego można złożyć – wtedy do auta zmieszczą się przedmioty o długości 2,5 m.Motor
Jedyny element w kabinie, który nie robi dobrego wrażenia to chybotliwa pokrywa schowka.
Jedyny element w kabinie, który nie robi dobrego wrażenia to chybotliwa pokrywa schowka.Motor
Gumowa taśma obok uchwytów na napoje pozwala bardzo pewnie zamocować np. portfel albo telefon.
Gumowa taśma obok uchwytów na napoje pozwala bardzo pewnie zamocować np. portfel albo telefon.Motor
Choć kokpit różni się od tych z pozostałych Golfów, i tak od razu widać, że siedzimy w Volkswagenie. Staranność wykonania, jakość tworzyw i tapicerki, ergonomia – w tych kwestiach wnętrze Sportsvana nie ma słabych stron.
Choć kokpit różni się od tych z pozostałych Golfów, i tak od razu widać, że siedzimy w Volkswagenie. Staranność wykonania, jakość tworzyw i tapicerki, ergonomia – w tych kwestiach wnętrze Sportsvana nie ma słabych stron.Motor
System Dynaudio (400 W) ma efektowne menu, ale przede wszystkim świetnie brzmi.
System Dynaudio (400 W) ma efektowne menu, ale przede wszystkim świetnie brzmi.Motor
Kieszenie w przednich drzwiach są tak duże, że mieszczą dwie 1,5-litrowe butelki i dwie kolejne, mniejsze.
Kieszenie w przednich drzwiach są tak duże, że mieszczą dwie 1,5-litrowe butelki i dwie kolejne, mniejsze.Motor
Podłogę bagażnika można ustawić na dwóch poziomach.
Podłogę bagażnika można ustawić na dwóch poziomach.Motor
Tylne oparcie dzielone w proporcjach 40:20:40 pozwala przewieźć dłuższe przedmioty nawet gdy autem jadą cztery osoby.
Tylne oparcie dzielone w proporcjach 40:20:40 pozwala przewieźć dłuższe przedmioty nawet gdy autem jadą cztery osoby.Motor
Bagażnik mieści standardowo 500 l.
Bagażnik mieści standardowo 500 l.Motor
Pod spodem zmieściło się jeszcze dojazdowe koło zapasowe i subwoofer systemu Dynaudio.
Pod spodem zmieściło się jeszcze dojazdowe koło zapasowe i subwoofer systemu Dynaudio.Motor

Zobacz również:

    Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline - podsumowanie

    • zwarta i proporcjonalna sylwetka,
    • świetna widoczność z miejsca kierowcy,
    • przestronna kabina,
    • sporo możliwości powiększania bagażnika,
    • mnóstwo półek i schowków
    • świetne osiągi,
    • małe zużycie paliwa,
    • szybka skrzynia DSG,
    • seryjna elektroniczna "szpera"
    • stosunkowo głośna praca silnika podczas rozpędzania
    • pewne i niemal neutralne zachowanie w zakrętach,
    • duża zwinność,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • skuteczne hamulce
    • ograniczony komfort jazdy po nierównościach
    • niezłe wyposażenie,
    • długa lista dodatków z zakresu bezpieczeństwa podróżnych
    • wysoka cena zakupu,
    • dostępność topowego diesla tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej

    Dane techniczne: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG Highline

     
    Volkswagen Golf Sportsvan
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    150 KM/3500
    Maks. moment obrotowy
    340 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    434/181/158 cm
    Rozstaw osi
    269 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1417/573 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    500/1520 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Opony
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,8 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    26,3 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,3 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,4/4,3/4,7
    Teoretyczny zasięg
    1060 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,8/5,4/6,1
    Rzeczywisty zasięg
    820 km
    Cena wersji podstawowej**
    109 190 zł
    Cena
    109 190 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem