Opel Adam Rocks 1.0 - test

Adam w uterenowionej wersji Rocks nieco zyskał na praktyczności, jednak głównie zyskał na cenie.

Opel Adam Roks
Opel Adam RoksMotor

Jedni na co dzień wolą chodzić w trampkach, dla innych najwygodniejsze są buty trekkingowe. Nie inaczej jest z samochodami. Na fali popularności, jaką przeżywają dziś crossovery i SUV-y, Opel wyposażył Adama w plastikowe osłony karoserii i nieco zwiększył jego prześwit (o 15 mm). Biorąc pod uwagę ciasnotę na parkingach i zmagania z krawężnikami - ma to sens.

Atrakcyjna deska ma drobne braki w ergonomii, m.in. nisko umieszczony ekran i pokrętła wentylacji.Motor
Przednie fotele nie są tak wygodne, jak sugeruje ich wygląd.Motor
Okazjonalne miejsca dla niższych osób.Motor

Uterenowiony Adam Rocks nie stracił przy tym nic ze swojego uroku. Na podniesieniu zawieszenia nie ucierpiało też prowadzenie. Auto komfortowo (i cicho, jak na niskoprofilowe opony) tłumi nierówności, pewnie zmienia kierunek jazdy i ma dość bezpośredni, choć za mocno wspomagany układ kierowniczy. To samo dotyczy hamulców - do skuteczności układu nie ma zastrzeżeń, ale pedał pracuje zbyt miękko.

Na razie topowy Adam Rocks jest oferowany z 3-cylindrowym, benzynowym silnikiem 1.0 turbo w 2 wersjach mocy. Słabsza, 90-konna, odczuwalnie odstaje jednak od udanej odmiany 115 KM - ma słabowity "dół", a na jej osiągi rzutują długie przełożenia przekładni oraz niemała masa własna. W efekcie zużywa więcej paliwa. Warto zatem dopłacić 1500 zł do mocniejszego wariantu. Plus za zadowalającą kulturę pracy, sprawny układ start-stop i precyzyjną skrzynię o 6 przełożeniach.

Wymiarami karoserii Adam wyrasta ponad klasowe normy, ale czuć to tylko z przodu. Miejsca nie brakuje tu nawet wysokim kierowcom, kierownicę reguluje się w 2 płaszczyznach i tylko fotel mógłby być lepiej wyprofilowany. Tylna kanapa i bagażnik są już symboliczne. Szkoda też, że z powodu estetyki kokpitu ucierpiała ergonomia - niektóre instrumenty umieszczono niezbyt fortunnie.

Adam Rocks to atrakcyjny, ale drogi gadżet. Jego cena zahacza już o większe, 5-drzwiowe crossovery.

Opel Adam Rocks 1.0: podsumowanie

Plusy

  • efektowna stylizacja i duże możliwości personalizacji,
  • niezła jakość wykonania,
  • cichy silnik,
  • dobry komfort i stabilność.

Minusy

  • mały bagażnik i ładowność,
  • dyskusyjna ergonomia,
  • przeciętne osiągi,
  • słabe wyczucie układu kierowniczego.

Adam nie ma tradycji "500" i Mini, ma za to udaną wersję Rocks. Szkoda, że tak drogą.

Odsuwany dach należy do wyposażenia seryjnego.Motor

Opel Adam Rocks 1.0

Opel Adam Rocks 1.0 - czytaj test

Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
Opel Adam RocksMotor
 
Opel Adam Rocks 1.0
Silnik
benz., turbo
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
90 KM/4000
Maks. moment obrotowy
170 Nm/1800
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
370/181/148 cm
Rozstaw osi
231 cm
Masa/ładowność
1156/354 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
170/663 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
5,5/3,9/4,5
Zużycie paliwa w teście*
7,4/5,0/6,2
Cena
69 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 20/2015

Opel Adam Rocks S. Miejsko-terenowy sportowiec - WIADOMOŚCI

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas