Hyundai Genesis Coupe 3.8i - test

Hyundai Genesis Coupe znany jest z tego, że lubi zamiatać tyłem. Po niedawnym liftingu robi to jeszcze lepiej.

Hyundai Genesis Coupe 3.8i
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Porządny montaż, dobre materiały i nieco tandetna konsola środkowa. Niebieskie podświetlenie może być uciążliwe.Motor

Pierwsze tylnonapędowe coupe koreańskiej marki doczekało się modernizacji - wprawdzie na początku zeszłego roku, ale dopiero teraz trafiło na polski rynek. Auto na zewnątrz upodobniło się do współczesnych modeli Hyundaia, zyskując m.in. zmienione przód i tył z lampami wykorzystującymi technologię LED.

Zmodyfikowano także nastawy zawieszenia i układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem (stał się o 7% bardziej bezpośredni), a silnik wzmocniono o 44 KM. To pozwoliło skrócić czas przyspieszania do 100 km/h z 6,4 do 6,1 s, co jest wynikiem na poziomie... ostrych kompaktów.

Jednostka Genesisa już przy niskich obrotach żywiołowo reaguje na gaz, a swoją moc rozwija w sposób bardzo harmonijny. Sprzęgło nadal pracuje dość ciężko, a 6-stopniowa przekładnia ręczna jest na bakier z precyzją.

Hyundai Genesis Coupe 3.8i

Hyundai Genesis Coupe 3.8i (czytaj test)

Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor

ESP może teraz pracować trój- a nie dwustopniowo. Jeśli jest w pełni włączone reaguje nagle i brutalnie. W trybie pośrednim pozwala z kolei na niewielkie uślizgi tylnej osi. Zabawa zaczyna się jednak wraz z jego dezaktywacją. Wtedy Genesis, zaopatrzony w mocną szperę typu Torsen przy tylnych kołach, wręcz prowokuje do jazdy poślizgami. Ba, robi to jakby od niechcenia, dając kierowcy pełną kontrolę i sporo czasu na reakcję. To zasługa także bardzo długiego rozstawu osi, wynoszącego aż 282 cm.

Niestety, Hyundai wykazuje się dość dużą podsterownością w zakrętach. Brakuje mu również lekkości znanej z Toyoty GT86, ale to nie przeszkadza w tym, by cieszyć się nim zawsze wtedy, kiedy droga skręca.

Na dodatek, ma jedne z najtańszych koni mechanicznych na rynku!

Hyundai Genesis Coupe 3.8i

Hyundai Genesis Coupe 3.8i (czytaj test)

Hyundai Genesis Coupe 3.8iMotor
Po liftingu najwięcej zyskał przód, który stał się bardziej atrakcyjny.Motor
Dobra pozycja za kierownicą. Fotele są obszerne i nieźle wyprofilowane.Motor
Porządny montaż, dobre materiały i nieco tandetna konsola środkowa. Niebieskie podświetlenie może być uciążliwe.Motor
Spory bagażnik (335 l) z małym otworem załadunkowym i wielkimi zawiasami.Motor
Ma bezpośredni wtrysk, 347 KM i ochoczo reaguje na gaz.Motor

Hyundai Genesis Coupe 3.8i - podsumowanie

Jest szybki, ma dobrą cenę i z łatwością jeździ poślizgami. Jako zabawka - świetny.

Hyundai Genesis Coupe 3.8i: plusy

  • płynne rozwijanie mocy,
  • dobre osiągi,
  • czteromiejscowe nadwozie,
  • lepszy niż niezły komfort resorowania.

Hyundai Genesis Coupe 3.8i: minusy

  • duża podsterowność,
  • skrzynia ręczna o nie najlepszej precyzji,
  • brak aktywnych systemów wspomagania kierowcy.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3778 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
347 KM/6000
Maks. moment obrotowy
400 Nm/5300
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
tylny
Dług./szer./wys.
463/187/139 cm
Rozstaw osi
282 cm
Masa/ładowność
1548/402 kg
Poj. bagażnika
332 l
Poj. zbiornika paliwa
65 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
260 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,1 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
15,5/7,8/10,7
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
16,2/9,1/12,7
Cena
160 100 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas