Ford Mustang E-Mach. 10 interesująco dziwnych rozwiązań

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EKrzysztof MocekINTERIA.PL
  • 1. Niby jest to rozwiązanie stosowane w większości "elektryków", ale mimo wszystko widok blendy w postaci jednolitego kawałka blachy czy plastiku, która zastąpiła  "nozdrza" klasycznej osłony chłodnicy wciąż trochę zaskakiwać. Zwłaszcza, że na jej powierzchni umieszczono jakże dobrze znaną sylwetkę pędzącego rumaka.
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
  • 2. W pojeździe, który ma całym sobą demonstrować troskę producenta o czystość powietrza i klimat na naszej planecie, można byłoby spodziewać się zacisków hamulców polakierowanych na niebiesko czy zielono, tymczasem nie. W elektrycznym Mustangu wspomniane elementy mają kolor jaskrawej czerwieni, niczym w rasowym sportowym bolidzie.
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
  • 3. Aby otworzyć Mustanga Mach-E należy nacisnąć okrągły przycisk na drzwiach (to rozwiązanie o nazwie E-Latch). Zamknięcie wymaga dotknięcia symbolu kłódki. Dość nietypowe kształty ma także klamka na wewnętrznym poszyciu drzwi.
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
  • 4. Nad wspomnianym guzikiem wyświetla się na czerwono kolumna cyfr od 0 do 9. Umożliwiają one użycie specjalnego kodu w sytuacji, gdy samochodu z jakiegoś powodu nie da się otworzyć za pomocą kluczyka czy aplikacji w telefonie. Ten sam kod pozwala na późniejsze niejako awaryjne uruchomienie napędu.
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
  • 6. W kabinie zwracają uwagę materiały, użyte do jej wykończenia. Może słowo "luksusowe" byłoby określeniem na wyrost, ale są one całkiem niezłe w porównaniu do tworzyw coraz powszechniej występujących we współczesnych samochodach: twardych, nieciekawych i nieprzyjemnych w dotyku. 
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
  • 7. Z minimalistycznym wystrojem kabiny kontrastuje ogromny, pionowo zorientowany monitor. Ma on 15,5-calową przekątną  i przypomina tablet z Tesli. Początkowo trochę onieśmiela, ale po chwili okazuje się, że z plastyczną, jakby trójwymiarową, wysokiej jakości grafiką i rozsądnie skomponowanym menu stanowi przyjazne centrum obsługi Mustanga Mach-E.
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
  • 8. Ford Mustang Mach-E ma trzy tryby jazdy, z oryginalnymi opisami. Whisper (z ang. szept, szmer, szelest): "Płynna jazda, spokojna i cicha"; Active: "Zrównoważona jazda, przyjemna i ciekawa"; Untamed (z ang. nieokiełznany): "Radosna jazda, maszyna i droga współpracują ze sobą".
Ford Mustang E-Mach
Ford Mustang E-MachINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
  • 9. Do zmiany biegów, czy raczej kierunku jazdy, służy nie dźwignia czy lewarek, lecz pokrętło. Niby nic szczególnego, podobne rozwiązanie spotyka się w innych samochodach, ale mimo wszystko zwraca uwagę.
INTERIA.PL
  • 10. Znakomite przyspieszenie Forda Mustang Mach-E nie zaskakuje. Jednak to, jak ten samochód skutecznie spowalnia, robi naprawdę wrażenie. Wystarczy zdjąć nogę z pedału "gazu" i auto natychmiast zaczyna wytracać prędkość, aż do całkowitego zatrzymania.  Według producenta użycie pedału hamulca wymagane jest tylko w sytuacjach nagłego hamowania lub zjazdu ze wzniesienia. System o nazwie One Pedal Driving pozwala też odzyskiwać podczas jazdy energię i doładowywać baterię trakcyjną.   
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EKrzysztof MocekINTERIA.PL
Ford Mustang Mach-E GT w kolorze cyber orange.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?