Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend Kombi - test

Benzynowy silnik 1.6 turbo to recepta Forda na pogodzenie osiągów i ekonomiki. Zapewnia Focusowi osiągi dwulitrówki przy spalaniu na akceptowalnym poziomie.

Nawet w słabszej odmianie (150 KM) silnik 1.6 EcoBoost jest całkiem dynamiczny.
Nawet w słabszej odmianie (150 KM) silnik 1.6 EcoBoost jest całkiem dynamiczny.Motor

Focus zawsze dobrze sprzedawał się w Polsce. Po części to zasługa zakupów flotowych, ale w dużej mierze także kwestia odpowiednich cen. Za to nigdy wśród atutów tego modelu nie było nowatorskich jednostek napędowych. Ford postanowił jednak ostro wejść w technologię "downsizingu" (zastępowania pojemności doładowaniem), czego efektem jest chociażby tytuł silnika roku dla jednostki 1.0 EcoBoost. Czterocylindrowe 1.6 EcoBoost to z kolei propozycja dla tych, którzy przy okazji oszczędzania paliwa nie chcą słyszeć o terkocie trzycylindrowca czy o ograniczonych osiągach. To godny następca 145-konnej dwulitrówki.

Jak to zwykle bywa z danymi fabrycznymi - producent obiecuje gruszki na wierzbie w postaci średniego spalania na poziomie 6,0 l/100 km. Tak dobrze nie jest, ale i tak tego mocnego, kompaktowego kombi nie można uznać za paliwożerne. Na trasie można wprawdzie zejść w okolice 7 l/100 km, jednak w mieście wyniki będą oscylować wokół 10 l/100 km. Trochę zbyt wolno działa system Auto-Start-Stop, ale to wada większości modeli kompaktowych z tym rozwiązaniem. Niezmiennie atutem Focusa pozostaje doskonałe trzymanie drogi na zakrętach.

Awangardowo zaprojektowane wnętrze jednym może się podobać, innym nie. Na krytykę zasługuje sposób obsługi komputera pokładowego, angażujący nazbyt uwagę kierowcy. Do reszty rozwiązań można się jakoś przyzwyczaić. Jeżeli samochód ma służyć do celów rodzinnych, to warto przed kupnem zapakować do niego rodzinę. Z racji dość wąskiej kanapy jest to raczej samochód 4-osobowy (konkurencja oferuje nawet o 11 cm więcej na szerokość). Ogólnie jednak Focus z tym silnikiem to udany model.

Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend Kombi

Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend Kombi - test (czytaj artykuł)

Tylna kanapa zapewnia wygodę dwóm osobom. Jest tu dość wąsko jak na auto kompaktowe.Ford
Przednie fotele są wygodne i raczej nie brakuje tu przestrzeni.Ford
Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend KombiFord
Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend KombiFord
Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend KombiFord
Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend KombiFord
Niestety, awangardowy styl odbił się na uporządkowaniu. Do obsługi trzeba przywyknąć.Ford
Kokpit obecnego Focusa to epokowa zmiana w stosunku do poprzednika.Ford
Bagażnik jest spory. Wybór koła dojazdowego zmniejsza go z 490 do 476 l.Ford
Niezmiennie atutem Focusa pozostają doskonałe właściwości jezdne, i to bez uszczerbku na komforcie jazdy.Ford
Nawet w słabszej odmianie (150 KM) silnik 1.6 EcoBoost jest całkiem dynamiczny.Ford
Nowy 1.6 EcoBoost ma więcej mocy niż kiedyś dwulitrówka, zużywa przy tym o ponad litr mniej benzyny.Ford

Ford Focus 1.6 EcoBoost: plusy

  • pewne własności jezdne
  • dobra dynamika
  • dość przestronne wnętrze
  • duży bagażnik
  • bogate wyposażenie

Ford Focus 1.6 EcoBoost: minusy

  • skomplikowana obsługa komputera pokładowego
  • mała ilość miejsca na tylnej kanapie (ograniczona szerokość)

Marcin Klonowski

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1596 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/5700
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1600
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika
490/1515 l
Opony
225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
456/183/151 cm
Rozstaw osi
265 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,7/5,6/6,0
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,0/7,2
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas