Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic - porównanie

Wady i zalety obu aut idealnie się równoważą, czego efektem jest remis w porównaniu.
Wady i zalety obu aut idealnie się równoważą, czego efektem jest remis w porównaniu.Motor
Pięknie zaprojektowana deska rozdzielcza. Obsługa radia została niepotrzebnie skomplikowana - brakuje klawiszy, pod którymi można zaprogramować ulubione stacje radiowe.
Pięknie zaprojektowana deska rozdzielcza. Obsługa radia została niepotrzebnie skomplikowana - brakuje klawiszy, pod którymi można zaprogramować ulubione stacje radiowe.Motor
Odważny kokpit z cyfrowym prędkościomierzem, jakość tworzyw jest niezła, ale ergonomia taka sobie. Dwustrefowa klimatyzacja, podobnie jak w Alfie, należy do standardu w testowanej wersji.
Odważny kokpit z cyfrowym prędkościomierzem, jakość tworzyw jest niezła, ale ergonomia taka sobie. Dwustrefowa klimatyzacja, podobnie jak w Alfie, należy do standardu w testowanej wersji.Motor

Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic - porównanie

Pomysłowy i bardzo wygodny system składania tylnych siedzeń.
Pomysłowy i bardzo wygodny system składania tylnych siedzeń.Motor
Siedzisko wyprofilowano niezbyt mocno. Pod tym względem lepiej wypada oparcie.
Siedzisko wyprofilowano niezbyt mocno. Pod tym względem lepiej wypada oparcie.Motor
Odważny kokpit z cyfrowym prędkościomierzem, jakość tworzyw jest niezła, ale ergonomia taka sobie. Dwustrefowa klimatyzacja, podobnie jak w Alfie, należy do standardu w testowanej wersji.
Odważny kokpit z cyfrowym prędkościomierzem, jakość tworzyw jest niezła, ale ergonomia taka sobie. Dwustrefowa klimatyzacja, podobnie jak w Alfie, należy do standardu w testowanej wersji.Motor
Silnik Hondy pokazuje co umie dopiero na wysokich obrotach.
Silnik Hondy pokazuje co umie dopiero na wysokich obrotach.Motor
Przełącznik seryjnego systemu D.N.A., pozwalającego zmienić ustawienia auta, m.in. reakcję na gaz, czy włączyć elektroniczną "szperę" Q2.
Przełącznik seryjnego systemu D.N.A., pozwalającego zmienić ustawienia auta, m.in. reakcję na gaz, czy włączyć elektroniczną "szperę" Q2.Motor
Pięknie zaprojektowana deska rozdzielcza. Obsługa radia została niepotrzebnie skomplikowana - brakuje klawiszy, pod którymi można zaprogramować ulubione stacje radiowe.
Pięknie zaprojektowana deska rozdzielcza. Obsługa radia została niepotrzebnie skomplikowana - brakuje klawiszy, pod którymi można zaprogramować ulubione stacje radiowe.Motor
Mocny i pięknie brzmiący silnik. Ale ma spory apetyt na paliwo.
Mocny i pięknie brzmiący silnik. Ale ma spory apetyt na paliwo.Motor
Siedzenia Alfy są nieco twardsze niż w Hondzie. Elektryczne sterowanie foteli wymaga dopłaty.
Siedzenia Alfy są nieco twardsze niż w Hondzie. Elektryczne sterowanie foteli wymaga dopłaty.Motor
Klamki tylnych drzwi są ukryte, jak w Alfie, w słupkach.
Klamki tylnych drzwi są ukryte, jak w Alfie, w słupkach.Motor
Klamki tylnych drzwi są ukryte, jak w Alfie, w słupkach. Tak samo było w modelu 147 - poprzedniku Giulietty.
Klamki tylnych drzwi są ukryte, jak w Alfie, w słupkach. Tak samo było w modelu 147 - poprzedniku Giulietty.Motor
Alfa ma lepsze osiągi, Honda jest przestronniejsza i bardziej komfortowa.
Alfa ma lepsze osiągi, Honda jest przestronniejsza i bardziej komfortowa.Motor
Wady i zalety obu aut idealnie się równoważą, czego efektem jest remis.
Wady i zalety obu aut idealnie się równoważą, czego efektem jest remis.Motor
Właściwie z każdej strony oba auta mocno się różnią. Alfa jest pełna krągłości, styliści Hondy postawili na sprawdzone w poprzedniku ostre linie.
Właściwie z każdej strony oba auta mocno się różnią. Alfa jest pełna krągłości, styliści Hondy postawili na sprawdzone w poprzedniku ostre linie.Motor

Dane techniczne: Alfa Romeo Giulietta i Honda Civic

Dane techniczne
Alfa Romeo Gliulietta 1.4 TB Distinctive
Honda Civic 1.8 Sport
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
Pojemność skokowa
1368 cm3
1799 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
170 KM/5500
142 KM/6500
Maks. moment obrotowy
250 Nm/2500
174 Nm/4300
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
belka skrętna
Średnica zawracania
10,9 m
11,0 m
Masa/ładowność
1290/505 kg
1250/470 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
350/1045 l
477/1378 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
225/45 R17
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
218 km/h
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
9,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,8/4,6/5,8
7,6/5,2/6,1
Emisja dwutlenku węgla
134 g/km
145 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
2,8 s
2,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
8,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
8,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,2 s (6. bieg)
15,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,4 m
43,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,0 m
42,9 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
61,2 dB
61,8 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
65,6 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
9,1/6,7
8,9/6,8