Wiatr we włosach nie tylko dla najbogatszych!
Lato, słońce, bezchmurne niebo - kto z nas nie pomyślał kiedyś, jak fantastyczna byłaby przejażdżka własnym kabrioletem w tak przyjemnych okolicznościach przyrody?
Podróż samochodem bez dachu umiliłaby weekendowy wypad za miasto, a i poranny dojazd do pracy takim wozem nabrałby nowego wymiaru. Posiadanie własnego cabrio kojarzy się jednak często z luksusem - sprawdzamy czy rzeczywiście tak niewiele osób stać na własne auto "z miękkim" dachem.
Kabriolet to znany i prestiżowy rodzaj nadwozia. Często kojarzy się nam z filmowymi obrazkami z Kalifornii albo nadmorskimi kurortami i kasynami francuskiej Riwiery. Jednak kabriolety coraz częściej stają się elementem krajobrazu również polskich miast. Okazuje się, że kupno własnego kabrioletu, nie musi wiązać się z dużym wydatkiem. Interesujące oferty sprzedaży tego typu samochodów można znaleźć na rynku wtórnym, na internetowych giełdach motoryzacyjnych. Poniżej prezentujemy kilka wartych uwagi modeli.
Ciekawą propozycją dla osób, szukających zgrabnego i zwinnego samochodu, którym łatwo zaparkować w miejskiej dżungli, jest peugeot 206 CC. Mały Francuz, chociaż jest uważany za "damskie" auto, z pewnością przypadnie do gustu także panom. Szczególnie, że pod maską można znaleźć 140-konny benzynowy silnik, który bardzo dobrze radzi sobie z lekkim samochodem.
Komfort użytkowania zapewni dobre wyposażenie, jak np. skórzana tapicerka czy wysokiej jakości sprzęt audio. Samochód dobrze spisze się także poza miastem, a gdy złapie nas deszcz, sytuację uratuje rozkładany w krótkim czasie twardy dach. W serwisie otomoto.pl znajdziemy różne wersje tego samochodu, także z oszczędnym silnikiem diesla, a ceny kilkuletnich egzemplarzy zaczynają się już od około 15-16 tys. zł.
Mazda MX-5 jest swojego rodzaju legendą. To samochód bez kompromisów - dobrze wyglądający, z bardzo lekkim nadwoziem i sportowym zawieszeniem oraz napędem na tylną oś. Silniki, choć nie są ogromne, to z łatwością radzą sobie z samochodem, jednocześnie zadowalając się rozsądnymi ilościami paliwa.
Mazda znana jest także ze swojej bezawaryjności - jak mówią fachowcy, "w tym samochodzie nie ma się co zepsuć".
Rozsądne są także ceny - trzeba pamiętać, że samochód jest produkowany już od początku lat 90., najpierw wyłącznie z miękkim dachem, a od kilu lat także z "hard-topem". Stąd najtańsze MX-5 w dobrym stanie można znaleźć w serwisie otomoto.pl za kilka-kilkanaście tysięcy złotych, ale można też "upolować" prawie nową sztukę, których ceny wahają się pomiędzy 90-100 tys. zł.
Duży i komfortowy kabriolet można znaleźć w naprawdę rozsądnej cenie. Przykładem jest wyszukany w serwisie otomoto.pl Renault Megane CC. Pięcioletni, dobrze wyposażony samochód ze 130-konnym, oszczędnym a jednocześnie dynamicznym silnikiem diesla, kosztuje mniej niż 30 tys. zł.
I jest w czym wybierać. Przyciągającą oko sylwetkę czarnego samochodu podkreślają duże aluminiowe felgi, podróż umilić mogą wygodne, skórzane fotele i najciekawsze - nawet padający deszcz nie przeszkodzi nam w spoglądaniu w niebo - w znalezionym przez nas egzemplarzu, składany twardy dach jest w dużej części przeszklony. A jeśli ktoś nie lubi wysokoprężnych silników, z łatwością można znaleźć wersję benzynową. Takim samochodem komfortowo można poruszać się na co dzień, a także zabrać rodzinę na wakacje.
BMW to samochody, które słyną z tego, że doskonale się je prowadzi. Stosowany w prawie wszystkich modelach seryjny napęd na tylną oś, legendarnie precyzyjny układ sterowniczy i dynamiczne jednostki napędowe sprawiają, że pod względem przyjemności jazdy samochody te plasują się zawsze na najwyższych miejscach. W serwisie otomoto.pl znaleźliśmy wiele ciekawych egzemplarzy BMW serii 3, w różnych wersjach silnikowych i wyposażenia.
Możliwości jest wiele, ponieważ samochód ten produkowano w wersji cabrio już w latach 80. Dlatego znajdziemy je w cenie od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
My znaleźliśmy bardzo dobrze wyposażony model z 2005 roku z 230-konnym "benzyniakiem" pod maską za niecałe 55 tys. zł. Samochód ma praktycznie pełne wyposażenie, włącznie z czekoladową skórzaną tapicerką i pakietem wizualnym wersji "M". Bez wysiłku znajdziemy też modele z silnikiem wysokoprężnym, nowsze i starsze, z "miękkim" dachem oraz wersję "hard-top".