Smarowanie śrub

Jakiego smaru używać do śrub kół, aby zabezpieczyć je przed korozją? Ostatnio tak się zapiekły, że nawet wulkanizator ledwo dał radę je odkręcić.

Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego.
Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego.Motor

Producenci wyraźnie zabraniają smarowania czymkolwiek śrub kół. Chodzi o to, by nie było ryzyka samoczynnego odkręcenia. Śruby z rdzawym nalotem można oczyścić szczotką drucianą, ewentualnie spryskać sprejem typu WD-40 i wytrzeć szmatką do sucha. Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego, a nie dociągać śruby kluczem pneumatycznym, jak robi to wiele serwisów. W zależności od modelu, moment dokręcania wynosi od kilkudziesięciu (nakrętki) do około 120-140 Nm (śruby). Tymczasem klucz udarowy może dokręcić z momentem 250 Nm i więcej.

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas