Samochód ekskluzywny i niedrogi w utrzymaniu? Pomyśl o...
Jeśli ktoś marzy o aucie klasy premium, ale obawia się ponadprzeciętnych kosztów serwisowania, powinien zainteresować się drugą generacją Audi A3.
Pod szlachetnym nadwoziem Audi A3 II kryją się sprawdzone rozwiązania Golfa V. Tą samą platformę wykorzystuje także Skoda Octavia II, Seat Leon II oraz druga generacja Audi TT.
Dzięki unifikacji konstrukcji osoba, która zdecyduje się na jedną z popularnych wersji silnikowych A3, nie będzie mieć najmniejszych problemów z zakupem części zamiennych. Większość z nich (oczywiście do wybranych wersji silnikowych) jest dostępna znacznie taniej w sklepach Skody (mogą pojawić się jedynie problemy z ustaleniem odpowiednich numerów katalogowych), a jeśli i tam będzie zbyt drogo, na poczekaniu dobierzemy coś w hurtowniach z zamiennikami.
Audi A3
Samochód był modernizowany dwukrotnie. Pierwszy raz w roku 2005. Był to zabieg czysto kosmetyczny - wersja trzydrzwiowa otrzymała powiększoną atrapę chłodnicy, dokładnie taką samą jak w wersji Sportback. Drugi lifting przeprowadzono w roku 2008 - tym razem odświeżono szereg detali, z czego najbardziej charakterystyczne są nowe światła przednie z zespołami diodowymi LED.
Niezależnie od wersji i roku produkcji, A3 II jest samochodem wzorowo zabezpieczonym przed korozją i idealnie zmontowanym. Wszelkie nierówności na powłoce lakierniczej lub różna szerokość szczelin pomiędzy zewnętrznymi elementami karoserii świadczą o przeszłości wypadkowej.
Pokrewieństwo konstrukcyjne Audi A3 z VW Golfem V oznacza dostęp do szerokiego zaplecza relatywnie tanich części zamiennych
Niestety, o zaawansowanym wieku konstrukcji świadczy przeciętny wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Audi A3 II było badane w roku 2003 i zdobyło wówczas tylko cztery gwiazdki.
Więcej informacji na temat używanego Audi A3 drugiej generacji znajdziesz na magazynauto.pl.