Używane Volvo S80 II (2006-2016) - opinie użytkowników
S80 wygląda ociężale, ale potrafi być szybkie. Są też wersje bardzo oszczędne.
VOLVO S80 II
lata produkcji: 2006-2016
ceny: od 24 tys. zł
Druga generacja S80 powstała w okresie, gdy Volvo należało do Forda, dlatego auto osadzono na płycie podłogowej stosowanej m.in. w Mondeo. To dobry sygnał dla użytkowników, bo niektóre elementy są ze sobą powiązane.
Volvo przejęło z Forda także niektóre silniki konstrukcji PSA, które zresztą zasługują na uznanie. Mowa o dieslach 2.0D i późniejszych 1.6D - będą oszczędne, ale ich osiągi nie zachwycają.
2.4D to konstrukcje Volvo. Dynamiczne, ale wymagają wymiany paska osprzętu (co 50-60 tys. km).
Silniki benzynowe mają mechaniczną regulację luzu zaworowego i ich współpraca z LPG jest dyskusyjna.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Volvo S80?
ZALETY
"W zimę - idealnie. W aucie szybko robi się ciepło i ładnie odparowują szyby".
"Po latach nie widać śladów zużycia. Wszystko wygląda i działa jak nowe".
"Serwis Volvo jest kompetentny, a części łatwo dostępne. Nawet te bardzo nietypowe przychodzą już po kilku dniach".
"Silnik ma małe jak na diesla drgania, minimalnie wyczuwalne tylko na niskich obrotach".
WADY
"Mankamentem jest olbrzymi promień skrętu i ponadprzeciętnie wysokie spalanie silnika 4.4 V8, zwłaszcza w mieście".
"Z tyłu miejsca jest tyle, co w mniejszych modelach, podobnie z bagażnikiem. Drażni znikoma ilość schowków".
"Wyciszenie raczej na średnim poziomie. Trochę odbiega od niemieckich konkurentów".
Jeździsz Volvo S80? Jaka jest Twoja opinia? Wypełnij ankietę na stronie wyborkierowcow.pl
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 6/2018
Volvo S80 I (1998-2006) – SAMOCHODY UŻYWANE
Sprawdzamy używane Volvo S80 z przebiegiem 250 tys. km – OPINIE O SAMOCHODACH