Najmniej usterkowe trzylatki. Japończycy bezkonkurencyjni!
Amerykańska firma J.D. Power opublikowała wyniki corocznego badania usterkowości pojazdów. Raport Vehicle Dependability Study powstaje w oparciu o zgłaszane przez użytkowników problemy ujawniające się w trzecim roku eksploatacji.
To kopalnia wiedzy dla osób planujących zakup stosunkowo młodego pojazdu w okazyjnej cenie. Nie jest tajemnicą, że właśnie w pierwszych trzech latach eksploatacji utrata wartości najmocniej drenuje kieszenie nabywców nowych samochodów.
W tegorocznym badaniu ankietowano posiadaczy aut z rocznika modelowego 2015. Raport to prawdziwy festiwal japońskiej motoryzacji. Na 18 rozpatrywanych przez autorów kategorii, aż w 13 na pierwszym miejscu uplasowały się samochody producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni!
W siedmiu kategoriach zwyciężyły auta spod znaku Toyoty. Za najmniej problematyczny samochód kompaktowy uznano Toyotę Prius. Najmniej usterkowym rodzinnym sedanem okrzyknięto Toyotę Avalon. W segmencie MPV zwyciężyła Toyota Prius+. W kategorii "średnich" samochodów rodzinnych na pierwszym miejscu sklasyfikowano Toyotę Camry. Toyoty zwyciężyły też w zestawieniu: minivanów (Toyota Sienna) oraz kompaktowych i średnich SUVów (FJ Cruiser i Venza).
O rewelacyjnych wynikach mówić może również - należący do Toyoty - Lexus. Już siódmy raz z rzędu japoński producent zwyciężył w zestawieniu najbardziej niezawodnych marek luksusowych. Cztery modele Lexusa zajęły najwyższe miejsca w swoich segmentach. W kategorii "średniej wielkości SUVa premium" zwyciężył model RX. W klasie "aut premium średniej wielkości" najlepszy okazał się Lexus GS. Nieobecny w Polsce, a popularny w USA, sedan z napędem na przednie koła - Lexus ES - zajął pierwsze miejsce w kategorii "kompaktowych aut premium" (choć ma 4,9 m długości...). W klasie "małych aut premium" triumfował hybrydowy Lexus CT 200h.
A jak poradzili sobie w rankingu pozostali producenci? Za najmniej usterkowy samochód sportowy uznano Chevroleta Camaro. Inny model amerykańskiej marki - Silverado HD - okrzyknięto najlepszym dużym pickupem. Pierwsze miejsce w kategorii "małe auto" zajął Chevrolet Sonic. Model Tahoe uznany został za najmniej awaryjnego dużego SUVa.
Co ciekawe, tylko dwa czołowe miejsca w poszczególnych kategoriach zajęli producenci ze Starego Kontynentu. W zestawieniu małych SUVów zwyciężył Volkswagen Tiguan. Za najlepszego kompaktowego SUVa klasy premium uznano Mercedesa GLK.
PR