Suzuki SX4 1.6 4WD Premium - test

Suzuki SX4 doczekało się drobnego liftingu. Zmianom poddano także silnik.

Po trzech latach od wprowadzenia na rynek, miejska terenówka Suzuki doczekała się liftingu. Z zewnątrz zmiany SX4 są niemal niezauważalne. Konstruktorzy zmienili nieco kształt zderzaka przedniego oraz wlot powietrza. Nowy wzór mają także felgi aluminiowe. Dodatkowo w wersji z napędem na dwie osie, nakładki na zderzaki imitujące aluminium mają teraz inne przetłoczenia.

Kosmetyczne zmiany
We wnętrzu zmiany są bardziej istotne. Niestety nie zdecydowano się zastosować lepszych materiałów. Plastiki są raczej ze średniej półki i łatwe do zarysowania. Za to automatyczna klimatyzacja zyskała wyświetlacz. Konstruktorzy zaprojektowali także nowe zegary.
Użytkownicy na pewno ucieszą się, że podświetlono przyciski sterowania radiem na kierownicy oraz regulator poziomowania reflektorów czego brakowało w poprzednim modelu. Przemieszczono także wyświetlacz komputera, teraz znajduje się między prędkościomierzem i obrotomierzem. Jego sterowanie jest jednak dalekie od ideału. Przełącznik umieszczono między zegarami, aby go użyć trzeba włożyć rękę między ramiona kierownicy, co nie jest ani wygodne a tym bardziej bezpieczne. Komputer zyskał za to nową funkcję - wyświetla pozostały zasięg. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono także wyciszenie. Jednak powyżej 100 km/h podróżującym zaczyna dokuczać hałas.

Reklama

Nowości pod maską
Najważniejsza zmiana jest ukryta pod maską. Silnik o pojemności 1,6 l zyskał więcej mocy (o 13 KM) oraz ma większy moment obrotowy (o 11 Nm) i spełnia normę EURO 5. Efekt? Nowe SX4 z tą jednostką napędową lepiej przyspiesza i to na niższych obrotach. Jednak aby w miarę dynamicznie poruszać się, trzeba utrzymywania silnika na wysokich obrotach. Na pocieszenie pozostaje fakt, że silnik teraz spala około pół litra mniej niż poprzednik.

Z wyjątkiem wersji z silnikiem diesla, zdecydowano, że SX4 będzie miał montowane na tylnej osi hamulce tarczowe zamiast bębnowych. Zastanawia fakt, dlaczego nie zdecydowano się choćby za dopłatą, zaoferować ESP dla wszystkich wersji pojazdu. Ten jest dostępny tylko w egzemplarzach z automatyczną 4-biegową skrzynią biegów i napędem na dwie osie. W pewnym stopniu brak tego systemu rekompensuje napęd na cztery koła i twardo zestrojone zawieszenie. Dzięki temu auto prowadzi się pewnie, nawet podczas szybkiego pokonywania ostrych zakrętów.

Sebastian Sulowski

Plusy:
pewne prowadzenie, przestronna kabina i dobra widoczność do przodu, prześwit auta pozwalający pokonać każdy krawężnik

Minusy:
brak ESP nawet za dopłatą w większości wersji, spore spalanie, mały bagażnik, plastiki przeciętnej jakości

Dane techniczne: Suzuki SX4 1.6 4WD Premium

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1586 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna120 KM/6000
Maks. moment obrotowy156 Nm/4400
Skrzynia biegówmanualna/5-bieg.
Napęd4x4
Pojemność bagażnika270/625 l
Opony205/60 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)415/175/162 cm
Rozstaw osi250 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)8,7/5,2/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)9,0/7,0
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy