Mercedes E 400 Coupe - test

Mercedes E 400 Coupe nie jest stworzony na kręte drogi, ale zwolennicy komfortowej jazdy będą nim zachwyceni.

Mercedes E 400 Coupe
Mercedes E 400 CoupeMotor

Lifting, jaki przeszedł ostatnio Mercedes klasy E objął także wersję Coupe. Tutaj jednak modyfikacje nie były tak duże jak w sedanie i kombi - zmienił się właściwie tylko przód.

Coupe to nieco odrębna wersja, która łączy podzespoły modeli C i E - z pierwszego pochodzi np. płyta podłogowa (stąd identyczny rozstaw osi, mniejszy o 11,4 cm niż w sedanie klasy E), z drugiego - m.in. gama silników.

Elegancki kokpit może być obszyty skórą (dopłata 3952 zł). Dźwignię „automatu” umieszczono za kołem kierownicy.Motor

Wypróbowaliśmy wersję E 400 z nową jednostką 3.0 V6 turbo. Moc 333 KM i moment obrotowy 480 Nm sugerują "zadziorny" charakter. Ale w rzeczywistości auto trudno nazwać sportowym. Owszem, osiągi są świetne - Mercedes rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,2 s, a potem nabiera prędkości w niewiele mniejszym tempie. Jednak jego żywiołem są raczej autostrady. Na krętej drodze auto nie zachwyca (choć i tak spisuje się tu lepiej niż sedan). Część winy ponosi pewnie spora masa własna, ale do dynamicznego pokonywania zakrętów nie zachęca także zawieszenie. Ma ono dwa ustawienia: Comfort i Sport - w pierwszym zachwyca skutecznym tłumieniem wszelkich nierówności, a w drugim nieco się usztywnia, ale nadal bliżej mu do limuzyny niż prawdziwego auta sportowego.

Mercedes E 400 Coupe

Mercedes E 400 Coupe (czytaj test)

Dzięki podajnikowi nie trzeba daleko sięgać po pas bezpieczeństwa.Motor
Z przodu – bardzo wygodne, dobrze wyprofilowane fotele i dużo miejsca.Motor
Na dwóch tylnych fotelach jest ciasno. Miejsca brakuje i na nogi, i nad głową.Motor
Elegancki kokpit może być obszyty skórą (dopłata 3952 zł). Dźwignię „automatu” umieszczono za kołem kierownicy.Motor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Silnik 3.0 V6 z turbo i szybki „automat” zapewniają więcej niż dobre osiągi.Motor
Można usztywnić zawieszenie, ale auto najlepiej czuje się w trybie Comfort.Motor
Trójkątne okienka z boku to wyróżnik klasy E Coupe.Motor

Wyposażenie - jak to w Mercedesie - więcej niż wystarczające. Można oczywiście dokupić mnóstwo dodatków (łącznie z kompletem asystentów podnoszących bezpieczeństwo podróżnych), ale w ten sposób łatwo podnieść cenę z 270 nawet do ponad 430 tys. zł.

Mercedes E 400 Coupe

Mercedes E 400 Coupe (czytaj test)

Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor
Mercedes E 400 CoupeMotor

Mercedes E 400 Coupe - podsumowanie

E 400 Coupe to świetne auto, choć nieco doskwiera mu pokrewieństwo z klasą C.

Mercedes E 400 Coupe: plusy

  • wzorowy komfort,
  • świetne osiągi,
  • rozsądne zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie,
  • dużo opcji,
  • niepowtarzalne uczucie po otwarciu okien (brak środkowych słupków).

Mercedes E 400 Coupe: minusy

  • mało sportowy charakter,
  • wysoka cena zakupu i dodatków,
  • mało miejsca z tyłu.
Silnik
benz., turbo
Pojemność skokowa
2996 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
333 KM/5250
Maks. moment obrotowy
480 Nm/1600
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
tylny
Dług./szer./wys.
470/179/140 cm
Rozstaw osi
276 cm
Masa/ładowność
1650/545 kg
Poj. bagażnika
450 l
Poj. zbiornika paliwa
66 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,2 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,5/5,6/7,4
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,2/6,6/8,9
Cena
270 000 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas