Mercedes E 400 Coupe - test
Mercedes E 400 Coupe nie jest stworzony na kręte drogi, ale zwolennicy komfortowej jazdy będą nim zachwyceni.
Lifting, jaki przeszedł ostatnio Mercedes klasy E objął także wersję Coupe. Tutaj jednak modyfikacje nie były tak duże jak w sedanie i kombi - zmienił się właściwie tylko przód.
Coupe to nieco odrębna wersja, która łączy podzespoły modeli C i E - z pierwszego pochodzi np. płyta podłogowa (stąd identyczny rozstaw osi, mniejszy o 11,4 cm niż w sedanie klasy E), z drugiego - m.in. gama silników.
Wypróbowaliśmy wersję E 400 z nową jednostką 3.0 V6 turbo. Moc 333 KM i moment obrotowy 480 Nm sugerują "zadziorny" charakter. Ale w rzeczywistości auto trudno nazwać sportowym. Owszem, osiągi są świetne - Mercedes rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,2 s, a potem nabiera prędkości w niewiele mniejszym tempie. Jednak jego żywiołem są raczej autostrady. Na krętej drodze auto nie zachwyca (choć i tak spisuje się tu lepiej niż sedan). Część winy ponosi pewnie spora masa własna, ale do dynamicznego pokonywania zakrętów nie zachęca także zawieszenie. Ma ono dwa ustawienia: Comfort i Sport - w pierwszym zachwyca skutecznym tłumieniem wszelkich nierówności, a w drugim nieco się usztywnia, ale nadal bliżej mu do limuzyny niż prawdziwego auta sportowego.
Mercedes E 400 Coupe
Mercedes E 400 Coupe (czytaj test)
Wyposażenie - jak to w Mercedesie - więcej niż wystarczające. Można oczywiście dokupić mnóstwo dodatków (łącznie z kompletem asystentów podnoszących bezpieczeństwo podróżnych), ale w ten sposób łatwo podnieść cenę z 270 nawet do ponad 430 tys. zł.
Mercedes E 400 Coupe
Mercedes E 400 Coupe (czytaj test)
Mercedes E 400 Coupe - podsumowanie
E 400 Coupe to świetne auto, choć nieco doskwiera mu pokrewieństwo z klasą C.
Mercedes E 400 Coupe: plusy
- wzorowy komfort,
- świetne osiągi,
- rozsądne zużycie paliwa,
- bogate wyposażenie,
- dużo opcji,
- niepowtarzalne uczucie po otwarciu okien (brak środkowych słupków).
Mercedes E 400 Coupe: minusy
- mało sportowy charakter,
- wysoka cena zakupu i dodatków,
- mało miejsca z tyłu.
Silnik | benz., turbo |
Pojemność skokowa | 2996 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | V6/24 |
Moc maksymalna | 333 KM/5250 |
Maks. moment obrotowy | 480 Nm/1600 |
Skrzynia biegów | aut./7-biegowa |
Napęd | tylny |
Dług./szer./wys. | 470/179/140 cm |
Rozstaw osi | 276 cm |
Masa/ładowność | 1650/545 kg |
Poj. bagażnika | 450 l |
Poj. zbiornika paliwa | 66 l (Pb 95) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,2 s |
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 10,5/5,6/7,4 |
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 11,2/6,6/8,9 |
Cena | 270 000 zł |
Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński