Volvo Concept Recharge - zapowiedź przyszłości

Dla Volvo elektryfikacja to coś więcej niż tylko zmiana układu napędowego. To całkowita zmiana filozofii tworzenia przyszłych, w pełni elektrycznych samochodów. Dowodem na to ma być nowy samochód koncepcyjny marki.

Volvo Concept Recharge
Volvo Concept RechargeInformacja prasowa (moto)

Już wcześniej projektanci Volvo upraszczali design aut, usuwając przyciski i pokrętła z kabiny i hołdując zasadzie czystej, przejrzystej formy. Elektryfikacja aut pozwoliła rozszerzyć im to myślenie na kolejne obszary pojazdu. Brak silnika spalinowego i jego rozbudowanego osprzętu daje ogromną swobodę w projektowaniu od nowa nadwozia, któremu można nadać ciekawe proporcje. Przy podobnej kubaturze auta, da się wycisnąć znacznie więcej przestrzeni w kabinie. Sztywność baterii umieszczonych w podwoziu pozwala usunąć słupek B. A to wszystko przy zachowaniu świetnych właściwości aerodynamicznych i wysokiej pozycji za kierownicą, tak lubianej przez klientów SUV-ów. I choć kierowca i pasażerowie siedzą wysoko, to maska i linia dachu zostały poprowadzone jak najniżej. Lepsza aerodynamika przekłada się na większy zasięg auta na jednym ładowaniu.

Obecna generacja samochodów elektrycznych Volvo dzieli platformę podłogową z autami spalinowymi. W przyszłości tak nie będzie. Przyszłe elektryki otrzymają podwozie zaprojektowane specjalnie do napędu czysto-elektrycznego. Będą miały płaską podłogę, rozstaw osi będzie znacznie większy niż ma to miejsce w autach spalinowych. Dzięki temu w środku będzie mnóstwo miejsca, a między przednimi siedzeniami znajdzie się spory schowek.

Volvo Concept RechargeInformacja prasowa (moto)

Zamiast tradycyjnego grilla chłodnicy, w aucie koncepcyjnym znajdziemy jednolitą strukturę przypominającą tarczę. Styliści zachowali motyw młota Thora. Ściśle mówiąc - reflektory są niewiele większe od tego motywu. Ponieważ zastosowano w nich technologię HD, reflektory mogą zmieniać układ "graficzny" i świetlny. Przy włączeniu samochodu reflektory przednie wraz z logotypem umieszczonym między nimi, wyświetlają powitalną animację. Można ją zobaczyć w załączonym video.

Tylne lampy to również nowoczesna interpretacja typowych, tylnych lamp Volvo. Zachowano ich pionowy układ i kształt litery "L". Są jednak bardzo smukłe i także mogą wyświetlać animacje i inne efekty świetlne. Wkomponowano je w tył, którego liczne przetłoczenia i spojlery poprawiają właściwości aerodynamiczne samochodu, szczególnie przy wyższych prędkościach.

Volvo Concept Recharge

Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 
Volvo Concept Recharge 

Duży, pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15 cali stanowi centrum dowodzenia funkcjami auta i daje dostęp do systemu informacyjno-rozrywkowego nowej generacji, który zaprojektowano wraz z Google. We wnętrzu odnajdziemy także inne charakterystyczne motywy skandynawskiego designu: czyste linie i minimalizm współgrają z szerokim wykorzystaniem trwałych i naturalnych materiałów wewnątrz kabiny.

Samochód koncepcyjny Volvo odzwierciedla również plany marki w zakresie bezpieczeństwa na nadchodzące lata. Czujnik LiDAR, zbudowany przez firmę Luminar, stanowi kluczowy element systemów bezpieczeństwa przyszłości i trybu jazdy autonomicznej. Jest umieszczony na dachu w takim miejscu, który pozwala mu najlepiej "skanować" otoczenie i zbierać dane o sytuacji na drodze i wokół samochodu.

***

Wjechała na czerwonym na ruchliwe skrzyżowanie. Finał łatwo było przewidziećCzwórka
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas