Volkswagen Golf GTI Decade Edition
Jeszcze wczoraj, publikując zdjęcia zamaskowanego prototypu, Volkswagen podgrzewał atmosferę przed rozpoczęciem kolejnego, 36. już, zlotu fanów marki nad jeziorem Worthersee. Dziś poznaliśmy nie tylko wygląd, ale też szczegóły dotyczące konstrukcji jubileuszowego pojazdu.
Opracowany przez zespół praktykantów model nosi nazwę Volkswagen Golf GTI Decade Edition. Ta nie jest ani zaskakująca, ani trudna do rozszyfrowania. To jubileuszowy, 10. z kolei, koncept Volkswagena przygotowany z myślą o imprezie. Pierwszy ze "zwariowanych" Golfów, model GTI Performance, zaprezentowano nad Worthersee w 2008 roku.
Volkswagen Golf GTI Decade Edition wyróżnia się nietypowym malowaniem na różne odcienie koloru niebieskiego (kombinacja lakierów Atlantic Blue Satin i Ocean Shimmer). Uwagę zwracają też duże aluminiowe obręcze kół o średnicy 20 cali z lakierowanymi na błękit dekielkami. Podobne akcenty znajdziemy również w kabinie (listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i drzwiach, przeszycia foteli). Na słupkach C pojawiła się kalkomania z liczbą 10, będąca nawiązaniem do poprzednich konceptów z Worthersee. Dziesiątkę wyhaftowano również na oparciach sportowych foteli.
Wzorem ubiegłorocznego modelu w miejscu tylnej kanapy i bagażnika pojawił się rozbudowany zestaw hi-fi. Wyposażony w 11 głośników i subwoofer osiąga moc 1690 watów.
Zaprezentowany w zeszłym roku Golf GTI Heartbeat napędzany był benzynowym silnikiem o mocy równych 400 KM. Następca może pochwalić się mocą 410 KM. Co ciekawe, samochód otrzymał napęd hybrydowy. Jednostka spalinowa wspomagana jest przez - pracujący pod napięciem 48 Voltów - elektryczny silnik trakcyjny. Umieszczony przy tylnej osi motor generuje moc 12 kW. Kierowca ma do wyboru tryb spalinowy (napęd wyłącznie na przednie koła), elektryczny (napęd na tył) lub mieszany (4x4). Tryb elektryczny opracowano głównie z myślą o wykorzystaniu w warunkach miejskich. Osiągi Volkswagena Golf GTI Decade Edition pozostają tajemnicą.
Jubileuszowy Volkswagen Golf GTI Decade Edition to nie jedyna premiera przygotowana przez niemieckiego producenta na tegoroczny GTI Meeting. Nad brzegami Worthersee debiutuje dziś również koncepcyjny Golf GTE Variant impulsE. Auto zbudowane zostało przez uczniów i praktykantów z fabryki w Zwickau oraz słynnej Szklanej Manufaktury (Drezno). Oprócz unikatowego malowania samochód wyróżnia się zastosowaniem prototypowego zespołu akumulatorów o pojemności 16,8 kWh.