Rewolucyjne porsche w legendarnych barwach
W 2010 roku na salonie w Genewie Porsche zaprezentowało supersportowy samochód o napędzie hybrydowym - 918 spyder.
Od tamtej pory prototyp przechodzi intensywne testy, których celem jest dopracowanie wersji produkcyjnej.
Samochód jest napędzany 4,6-litrowym, benzynowym silnikiem V8 o mocy 570 KM oraz dwoma jednostkami elektrycznymi, jedną zamontowaną przy osi tylnej o mocy 90 kW oraz drugą, przy przedniej osi o mocy 80 kW. W sumie łączna moc zespołu napędowego wynosi 770 KM.
Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego, samochód zbudowano na bazie monokoku. Za hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe z system odzyskiwania energii.
Porsche 918 spyder osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 325 km/h, a na samych silnikach elektrycznych może rozpędzić się do ponad 150 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa mniej niż 3 sekundy.
Porsche zapewnia, że dzięki litowo-jonowym bateriom o pojemności 6,8 kWh auto może przejechać na napędzie elektrycznym nie mniej niż 25 km, a średnie zużycie paliwa ma wynosić około 3 l/100 km.
Ostatnio Porsche przeprowadziło testy 918 spyder na północnej pętli toru Nurburgring. Celem jest przejechanie pętli o długości 20,8 km w czasie krótszym niż siedem minut i 22 sekundy.
Na testy w "zielonym piekle" samochód zyskał specjalne malowanie. By uczcić współpracę Porsche i Martini, która miała miejsce w latach 1973-1978, samochód otrzymał specjalnie malowanie Martini Racing.
W latach siedemdziesiątych samochody Porsche jeżdżące w barwach Martini odniosły wiele wielkich sukcesów, m.in. zwyciężając w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, czy wyścigu Targa-Florio.