Nissan GT-R50 by Italdesign. Cena 900 000 euro

Na Festiwalu Szybkości w Goodwood w Chichester w Anglii zadebiutował Nissan GT-R50 by Italdesign.

Prototypowy GT‑R50 to pierwszy efekt współpracy Nissana z Italdesign. Samochód ten upamiętnia 50‑lecie zarówno modelu GT‑R (przypadające w 2019 r.), jak i pracowni Italdesign (2018 r.).

Reklama

Po prezentacji w Goodwood, w najbliższych miesiącach GT-R50 by Italdesign pojawi się także w innych miejscach na świecie. W tym czasie może też powstać inspirowana prototypem wersja dla klientów. Firma Italdesign wyprodukowałaby nie więcej niż 50 sztuk. Każdy egzemplarz w cenie szacowanej na co najmniej 900 000 euro byłby indywidualnie dostosowany do wymagań nabywcy.

Nissan GT-R50 by Italdesign powstał na bazie najnowszego Nissana GT‑R NISMO. Dzięki specjalnemu silnikowi wzmocnionemu o 120 KM w porównaniu z seryjną jednostką, a także zmodernizowanemu podwoziu i zespołowi napędowemu, osiągi samochodu dorównują nowemu wyglądowi.

Za opracowanie, konstrukcję i budowę pojazdu odpowiada Italdesign. Styl nadwozia i wnętrza to dzieło zespołów Nissan Design Europe i Nissan Design America. Główne cechy stylistyczne to między innymi mocniej wyprofilowana pokrywa silnika, wydłużone reflektory LED, obniżona linia dachu i wyraźnie zarysowane wloty powietrza za przednimi kołami, nawiązujące kształtem do samurajskiego miecza. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler podtrzymywany przez dwa wsporniki.

Z szarością lakieru Liquid Kinetic Gray kontrastują złote "rocznicowe" akcenty w kolorze Energetic Sigma Gold.

Wnętrze Nissana GT-R50 by Italdesign zapowiada wyczynowe osiągi. Dwa rodzaje włókna węglowego pokrywają znaczne powierzchnie konsoli środkowej, deski rozdzielczej i paneli drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary i wysokogatunkowej włoskiej skóry. Złote akcenty w kokpicie nawiązują do stylistyki nadwozia.

Zespół NISMO udoskonalił ręcznie montowany silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra, wydobywając z niego moc i moment obrotowy szacowane odpowiednio na 720 KM i 780 Nm. Zmodyfikowane amortyzatory Bilstein i udoskonalone hamulce Brembo pomagają okiełznać dodatkową moc.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje