Hybrydowe subaru advanced concept tourer

O ile na samochody o napędzie elektrycznym, które będą nadawały się do codziennego użytku (czytaj: nie będą miały problemów z zasięgiem) przyjdzie nam jeszcze poczekać, to inaczej ma się sprawa z autami hybrydowymi.

Subaru advanced concept tourer
Subaru advanced concept tourerInformacja prasowa (moto)

Oczywiście, one również przede wszystkim są zabiegiem marketingowym, ale jednak możliwość odzyskiwania energii i ładowania nią akumulatorów, które potem mogą zasilać silnik elektryczny umożliwiający np. manewrowanie na parkingu, w jakiś sposób wpływa na obniżenie zużycia paliwa.

Dlatego coraz więcej producentów decyduje się na opracowanie samochodów hybrydowych. Już pojawiły się np. zapowiedzi, że kolejna generacja lancera EVO będzie miała taki typ napędu. Również Subaru nie ma nic przeciwko hybrydom.

Na rozpoczynającym się wkrótce salonie w Tokio Japończycy pokażą samochód o skomplikowanej nazwie advanced concept tourer. Jest to prototyp samochodu kompaktowego o nadwoziu kombi. Pod maską pracuje silnik typu bokser, który napędza wszystkie koła. Czyli - jak na razie - bez niespodzianek.

Jednostka napędowa ma tylko 1.6 l pojemności, za to wspomagana jest turbosprężarką. Ponadto w samochodzie wygospodarowano miejsce na silnik elektryczny. Moc układu napędowego nie została ujawniona, wiadomo jednak, że typowo dla aut hybrydowych, silnik elektryczny jest w stanie samodzielnie napędzać auto, ale tylko na krótkich dystansach (rzędu pojedynczych kilometrów) i z niewielką prędkością (nie szybciej niż 30-50 km/h).

Informacja prasowa (moto)

Nadwozie subaru advanced concept tourer ma 4,58 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Wnętrze utrzymano w futurystycznym tonie.

Prototyp, który zadebiutuje w Tokio, nie jest tylko pokazem możliwości Subaru. Nieoficjalnie mówi się, że auto oparte na tym pojeździe w 2013 roku trafi do produkcji seryjnej.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas