Eclipse z silnikiem Lancera Evo

Na targach SEMA w Las Vegas Mitsubishi przedstawiło sześć nowych modeli koncepcyjnych. Koncern zapowiedział też wejście na rynek północnoamerykański z nową ofertą w zakresie tuningowych części i akcesoriów marki Ralliart.

Eclipse Ralliart Concept / Kliknij
Eclipse Ralliart Concept / KliknijINTERIA.PL

W opinii Wayne'a Killena, wiceprezesa Mitsubishi ds. marketingu: "Mitsubishi Lancer Evolution i jego poprzednik Eclipse są już na amerykańskim rynku tuningowym dobrze znane z racji doskonałych osiągów i łatwości, z jaką dają się modyfikować."

"Szóstka aut koncepcyjnych bazuje na najnowszym Eclipse sporty coupe 2006 oraz pickupie Raider" - dodał Killen.

Trzy spośród przedstawionych przez Mitsubishi modeli koncepcyjnych (Eclipse Ralliart, Rally Raider i Street Raider) powstały w ośrodku projektowym koncernu w Cypress w Kaliforni.

Eclipse Ralliart Concept

INTERIA.PL

Szczególną uwagę zwrócono na zwiększenie mocy silnika i wartości momentu obrotowego, wprowadzono rozwiązanie w postaci napędu na cztery koła przy jednoczesnej redukcji wagi pojazdu. Jednostki napędowej typu 4G63 z turbodoładowaniem użyczył Lancer Evolution, dzięki czemu moc tej wersji Ralliart wzrosła do ok. 400 KM. Dostępne w modelach Endeavor i Lancer Evolution: układ napędu na cztery koła oraz 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, jak i ultralekkie, wykonane z włókien węglowych materiały wykorzystane w konstrukcji dachu, pokrywy silnika czy w przednich błotnikach to kolejne cechy tego produktu Mitsubishi Motors.

Samochód wyposażono w 20 calowe wyczynowe obręcze, wykonane z włókien węglowych. Zmiany zastosowane w kabinie pojazdu to tuningowe fotele Recaro obite skórą lub zamszem Alcanterra, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowe liczniki oraz wysokiej jakości system audio firmy Rockford Fosgate.

Rally Raider

INTERIA.PL

Inżynierowie Mitsubishi inspirowani startami w morderczych rajdach międzykontynentalnych stworzyli pojazd, którego stylistyka wskazuje, iż byłby on w stanie z powodzeniem startować w Rajdzie Dakar.

Koncept wyposażono w podwozie o profilu rurowym, zintegrowaną "klatkę bezpieczeństwa" i nadwozie wykonane z włókien węglowych. Charakterystyczne, "wybrzuszone" o 5 cali błotniki w związku z większym rozstawem kół, 19 calowe, kute, wyczynowe obręcze kół przygotowane dla 35 calowych, terenowych, również wyczynowych opon i niezależne zawieszenie dla czterech kół z podwójnymi wahaczami trójkątnymi to główne cechy Rally Raidera. Do innych zaliczyć z pewnością można 3,8 litrowy silnik Mitsubishi MIVEC V6, specjalnie przygotowany do wyścigów i mogący stanowić jednostkę napędową wyścigowego trucka, masywne 14-calowe hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami (wydatnie zwiększają skuteczność hamowania) i płyty nośne zabezpieczające podwozie przed niespodziankami terenowymi.

Street Raider

INTERIA.PL

Biorąc za podstawę model Raider 2006 - pickup truck z dwumiejscową kabiną, styliści Mitsubishi Motors przekształcili go w uliczną wyścigówkę z "podrasowanym" silnikiem.

Z myślą o konserwatywnych miłośnikach tuningu i uczestnikach ulicznych wyścigów starych modeli z modyfikowanymi silnikami, projektanci Mitsubishi Motors "wygładzili" klamki drzwi, pokrywę wlewu do baku paliwa i inne wypukłości karoserii nadając Street Raiderowi opływowe kształty. Oba zderzaki wtopiono idealnie w karoserię, a na indywidualne życzenie atrapa chłodnicy wykonana być może z czarnego chromu. W zależności od indywidualnych potrzeb wnętrze pojazdu wykończono brązową lub perlisto-białą skórą.

Prześwit obniżono o 2 cale. Dostępne na zamówienie zawieszenie pneumatyczne zapewnia Street Raiderowi doskonałe prowadzenie, a jednocześnie pozwala zachować pojemność ładunkową typową dla trucka.

"Doposażony" Raider

INTERIA.PL

Raider 2006 wyposażony został w oryginalne części i akcesoria Mitsubishi. Do dostępnych akcesoriów należą między innymi wykładzina przestrzeni bagażowej, relingi zabezpieczające ładunek przy otwartej skrzyni, zabezpieczenie pokrywy silnika, zestawy nadkoli i czterocalowa końcówka rury wydechowej.

Road Race Engineering Eclipse

Na stoisku Mitsubishi Motors można obejrzeć produkty dwóch tuningowych partnerów koncernu. Firma Road Race Engineering z Santa Fe w Kaliforni dokonała przeróbek najnowszego modelu Eclipse GT 2006, które pozwoliły mu spełnić wymogi dla pojazdów wyczynowych określone przez U.S. Touring Car Championship (USTCC). Do jednostki napędowej w postaci silnika Mitsubishi typu SOHC MIVEC V-6 (6G75) o pojemności 3,8 l dodano kilka tuningowych części: wlot powietrza, programowalny układ sterowania wtryskiem paliwa i układ wydechowy. Grafika karoserii jest dziełem firmy Modern Image.

Rockford Fosgate Eclipse

Firma Rockford Fosgate, która wyposaża model Eclipse w sprzęt grający, pokazała jak można zwiększyć moc dźwięku w tym samochodzie.

Firma proponuje cztery 400-watowe subwoofery umieszczone z przodu i z tyłu kabiny, 300- i 400- watowe wzmacniacze oraz interaktywny przetwornik sygnału 3Sixty. Pojazd wyposażono w 20-calowe obręcze kół typu Urban Racer Type 10, zmodyfikowane zawieszenie, układ hamulcowy, tuningowy wlot powietrza i wydech. Na zamówienie pojazd dostępny jest w dowolnej, wybranej przez klienta kolorystyce karoserii.

TUTAJ więcej zdjęć Eclipse Ralliart Concept .

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas