Audi Prologue Avant, czyli wizja ekskluzywnego kombi

Po zaprezentowanym w zeszłym roku Prologue coupe przyszedł czas na bardziej praktyczną odmianę wizji luksusowego samochodu w wykonaniu Audi.

Audi Prologue Avant
Audi Prologue AvantInformacja prasowa (moto)

Pamiętacie koncepcyjne Avantissomo, które Audi pokazało w 2001 roku? To niezwykłe kombi było naszpikowane nowoczesną na owe czasy elektroniką, a także miało bardzo odważnie zaprojektowane wnętrze. Trzy lata później nieco unowocześnioną wersję jego deski rozdzielczej zobaczyliśmy w drugiej generacji modelu A8. Czy tak samo będzie w przypadku nowego konceptu?

Audi Prologue Avant

Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 
Audi Prologue Avant 

Trudno to jednoznacznie określić, ale prawdą jest, że Audi traktuje Prologue Avant jako wyznacznik i pokaz tego, co chodzi po głowach projektantom i inżynierom marki. Mierzące 5110 mm nadwozie o szerokości 1970 mm i wysokości 1400 mm zapewnia mnóstwo przestrzeni dla czterech pasażerów w czym pomaga również niemal 3-metrowy rozstaw osi. Auto wyróżnia się nie tylko ostrymi liniami, które z pewnością zainspirują nowe modele Audi, ale również reflektorami wykonanymi w technice Matrix Laser. Światło przez nie generowane podzielone jest na wielką liczbę małych pikseli, co daje niemal nieograniczone możliwości podziału wiązki świetlnej.

Mając w pamięci przykład Avantissimo, warto przyjrzeć się bliżej wnętrzu Prologue Avant. Znajdziemy w nim trzy ekrany dotykowe - dwa po bokach kierownicy i trzeci przed pasażerem. Lewy służy do zarządzania systemami wpływającymi na jazdę samochodem, środkowy do multimediów, a prawy pozwala na między innymi konfigurowanie systemu rozrywki i wprowadzanie adresu do nawigacji. Oprócz tego, na konsoli tunelu środkowego znajdziemy dodatkowy wyświetlacz do wprowadzania pisma, obsługi klimatyzacji i systemów infotainment wykonany w większości z elastycznej folii OLED, wykorzystującej diody organiczne. Dzięki temu, gdy jest wyłączony leży płasko, ale gdy go uruchomimy, przesuwa się do góry i przyjmuje odpowiedni kąt. Ponadto za kierownicą znajdziemy kolejny ekran, zastępujący tradycyjne zegary.

Audi Prologue AvantInformacja prasowa (moto)

Kolejne wyświetlacze umiejscowiono na oparciach przednich foteli, dzięki temu również osoby siedzące z tyłu mają dostęp do multimediów. Te ekrany również wykorzystują technologię OLED, są ruchome i dostosowują się do kąta pochylenia oparć, a także zachowują optymalną odległość od ręki (tak jak OLEDowy ekran z przodu).

Audi Prologue Avant robi też wrażenie swoim napędem - 3-litrowe TDI rozwijające 353 KM współpracuje z motorem elektrycznym, co daje systemową moc 445 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przenoszona jest ona na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,1 s, ale ma zużywać średnio jedynie 1,6 l/100 km. Tak niezwykły wynik jest możliwy dzięki temu, że Prologue Avant na samej energii elektrycznej potrafi przejechać do 54 km. Co ciekawe, można je ładować również bezprzewodowo - auto przystosowane jest do współpracy z płytami indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie.

Audi Prologue AvantInformacja prasowa (moto)

Jak na luksusowy samochód przystało, Prologue Avant wykorzystuje zawieszenie pneumatyczne. Ciekawostką jest natomiast system skrętnej tylnej osi - czyżby miał trafić do seryjnych modeli Audi?

Koncept ten zostanie zaprezentowany już w przyszłym tygodniu na salonie w Genewie. Raczej nie ma szans na wejście do produkcji seryjnej, ale możemy być pewni, że większość zastosowanych w nim rozwiązań, pojawi się za jakiś czas w samochodach Audi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas