Aerodynamiczne suzuki regina

Jeden z najważniejszych aspektów, którymi muszą zająć się inżynierowi dążący do obniżenia zużycia paliwa jest aerodynamika.

Suzuki regina
Suzuki reginaInformacja prasowa (moto)

To właśnie od oporu stawianego przez powietrze zależy to, jak dużo paliwa trzeba będzie spalić, by ten opór pokonać.

Z tego założenia wyszli Japończycy z Suzuki, którzy pracowali nad prototypem o nazwie regina. W efekcie ich prac powstał samochód, który może nie jest piękny, ale którego współczynnik oporu powietrza jest o około 10 proc. mniejszy niż przeciętnie.

Jednocześnie w ryzach udało się utrzymać masę - regina waży tylko 730 kg.

Suzuki nie ujawniło rozwiązań technicznych zastosowanych w prototypie. Nie wiemy więc na razie, jakie zastosowano źródło napędu. Wiadomo natomiast, że na 1 l paliwa samochód ma przejeżdżać 32 km, co daje średnie zużycie paliwa 3,12 l/100 km.

Suzuki regina zadebiutuje na salonie samochodowym w Tokio.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas