Uterenowiony Volkswagen Golf Alltrack
Do gamy modelowej Golfa dołączy wkrótce kolejny pojazd. Volkswagen zaprezentował właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia popularnego auta segmentu C w wersji Alltrack.
Oficjalną premiera samochodu przewidziano na salon w Paryżu. Golf Alltrack trafić ma do sprzedaży wiosną przyszłego roku.
Podobnie, jak w przypadku Passata Alltrack, auto zbudowano w oparciu o wersję kombi. Samochód wyróżnia się m.in. zwiększonym o 20 mm prześwitem, zmodyfikowanym zawieszeniem i napędem na cztery koła 4MOTION (typu Haldex najnowszej, piątej generacji). Z zewnątrz dostrzec też można inne zderzaki z lakierowanymi na srebrno, ozdobnymi wstawkami, wloty powietrza wykonane z tworzywa o strukturze plastra miodu czy 17-calowe felgi ze stopów lekkich.
Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - jedną benzynową i trzy wysokoprężne. Paletę silnikową otwiera benzynowy 1,8 l TSI o mocy 180 KM (280 Nm), który standardowo sprzęgany będzie z sześciostopniową, dwusprzęgłową, przekładnią DSG. W tej wersji Golf Alltrack przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 217 km/h.
Podstawowa odmiana wysokoprężna - 1,6 l TDI - rozwija 110 KM i 250 Nm. To propozycja dla kierowców o łagodnym usposobieniu - auto przyspiesza do 100 km/h w 12,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 187 km/h.
Bardziej wymagający będą się mogli zdecydować na silnik 2,0 l TDI oferowany w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 184 KM. Pierwszy, rozwijający 340 Nm, zapewnia sprint do 100 km/h w 8,9 s i prędkość maksymalną 207 km/h. Drugi legitymujący się maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm, rozpędza Alltracka do 100 km/h w 7,8 s i zapewnia prędkość maksymalną 219 km/h. W obu przypadkach średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 5 l/100 km.