Taka jest nowa Mazda CX-3. Będzie hit?
Wiemy już, jak wygląda najnowsza Mazda CX-3. Japończycy zdecydowali się opublikować wizerunek mniejszej siostry CX-5 na krótko przed oficjalnym debiutem pojazdu w Los Angeles.
CX-3 jest kolejnym autem zaprojektowanym w myśl języka stylistycznego KODO, czyli "dusza ruchu". W wyglądzie karoserii znajdziemy wiele nawiązań do współczesnych modeli japońskiego producenta - charakterystyczną osłonę chłodnicy, nisko opadającą maskę czy "pofalowane" kształty błotników.
Karoseria mierzy dokładnie 4275 mm długości, 1765 mm szerokości i 1550 mm wysokości. O miejskim charakterze auta świadczy stosunkowo niewielki rozstaw osi - 2570 mm.
Wnętrze ma "panoramiczny" charakter. By zapewnić pasażerom tylnej kanapy lepszy widok umieszczoną ją wyżej niż fotele przednie. W słupkach C zastosowano również tzw. ćwierćokna. Karoseria i elementy nośne pojazdu składają się w 63 proc. ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29 proc. ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4 proc. ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa. Wysoka sztywność struktury zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i dobre właściwości jezdne. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje klasyczna, podatna na skręcanie, belka.
Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje silnikowe: benzynowy 2,0 l (dostępny w dwóch wariantach mocy) i wysokoprężny 1,5 l. Oba wyposażono w układ bezpośredniego wtrysku. W zależności od wersji samochód dostępny będzie z napędem na przednią lub obie osie (układ bliźniaczy do tego z modelu MX-5). Standardem jest ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazł się nowy, kompaktowy automat SKYACTIV-Drive o sześciu przełożeniach.