Renault Kardian to pierwszy z gamy globalnych modeli

Kardian określany jest przez producenta jako kolejny krok w Renaulution, czyli trwającej już strategii rozwoju. Jest także pierwszym modelem z nowej gamy globalnych modeli.

Renault Kardian to nowy miejski SUV

Kardian jest SUVem segmentu B, mierzącym 4119 mm długości, więc o około 11 cm krótszy od obecnego Captura. Wizualnie całkowicie się jednak od niego różni, głównie za sprawą masywnego pasa przedniego z rozdzielonymi światłami do jazdy dziennej (z nową sygnaturą świetlną) oraz głównymi. Gdyby nie charakterystyczne, nowe logo Renault (zwane przez Francuzów "Nouvel’R"), raczej nikt nie skojarzyłby go z tą marką.

Trochę łatwiej byłoby spoglądając na tył pojazdu, gdzie tylne światła nawiązują nieco do tych znanych z Captura. Skojarzenia z tym modelem może budzić też optyczne podniesienie linii bocznej na słupku C oraz pomarańczowy lakier połączony z czarnym dachem i słupkami.

Reklama

Wnętrze Renault Kardiana wydaje się znajome

Kabina Kardiana przypomina z kolei modele Dacii, głównie za sprawą centralnej części deski rozdzielczej. Znajdziemy tu ten sam ekran systemu multimedialnego, nawiewy, umieszczone pod nimi przyciski oraz dobrze znany panel klimatyzacji z wyświetlaczami wpisanymi w pokrętła.

SUV Renault otrzymał za to cyfrowy zestaw wskaźników oraz podniesioną konsolę między fotelami, gdzie znajdziemy niewielką dźwignię wybieraka skrzyni automatycznej. Uwagę zwracają też kontrastowe przeszycia na fotelach oraz tapicerowanej części deski rozdzielczej.

Producent nie zdradza póki co właściwie żadnych szczegółów na temat Kardiana. Wiemy tylko, że na pokładzie znajdzie się 13 "zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy".

Renault Kardian debiutuje z jednym silnikiem

Renault Kardian powstało na nowej, modularnej platformie, która ma pozwolić na stworzenie zróżnicowanej gamy modelowej, skupionej na rynkach pozaeuropejskich. Sam Kardian debiutuje w krajach Ameryki Południowej, a produkowany jest w Brazylii. Później jednak trafi również na inne rynki, a produkcją nowego SUVa zajmie się też fabryka w Maroko.

Kardian dostępny jest tylko z jednym silnikiem - 3-cylindrową, doładowaną jednostką o pojemności 1 l, rozwijającą 125 KM oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo łączona jest ona z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Producent nie zdradził jeszcze, jakie silniki mogą później trafić pod maskę Kardiana.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy