Range Rover Velar po kolejnej modernizacji. Nowe wnętrze i akumulator

​Land Rover poddał kolejnemu już liftingowi Range Rovera Velar. Tym razem samochód otrzymał odświeżone wnętrze i zmodernizowany napęd hybrydowy plug-in.

Konieczność inwestowania w elektromobilność sprawia, że cykl życia samochodów się wydłuża. Jeszcze niedawno standardem było kończenie produkcji danej generacji w sześć lat po wejściu na rynek. Ale to się zmienia. Np. Land Rover zamiast zakończyć produkcję zaprezentowanego w 2017 roku Range Rovera Velar, właśnie poddał go drugiemu liftingowi, co sugeruje, że model przetrwa w ofercie jeszcze przynajmniej kolejne trzy lata.

Range Rover Velar po drugim liftingu

Range Rover Velar trafił do salonów w 2017 roku. Samochód jest pozycjonowany między Evoque a Range Roverem Sport, dzieląc wiele rozwiązań technicznych z Jaguarem F-Pace. Trzy lata później poddano go modernizacji, przy czym zmiany stylistyczne ograniczono wówczas do minimum. Z gamy wycofano natomiast silnik V8, a wprowadzono hybrydę plug-in P400e.

Reklama

Tym razem zmian w wyglądzie jest nieco więcej. Velar otrzymał nowe reflektory Pixel LED, zmienioną osłonę chłodnicy, nowe zderzaki i światła tylne z nową sygnaturą świetlną.

Zmiany w hybrydowym napędzie plug-in

Dużym zmianom poddano również napęd hybrydowy typu plug-in. Jego sercem nadal jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 300 KM, który wspierany jest przez elektryczny silnik o mocy 143 KM. Będzie on jednak korzystał z nowego akumulatora, którego pojemność wzrosła z 13,6 do 19,2 kWh. Dzięki temu zasięg w trybie elektrycznym wzrósł z 53 do 64 km. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h.

Moc systemowa układu napędowego nie uległa zmianie i nadal wynosi 404 KM i 640 Nm, dzięki czemu hybrydowy Velar rozpędza się do 100 km/h w 5,4 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 209 km/h. Co rzadkie w hybrydach plug-in, samochód przyjmuje wysoką moc ładowania - 50 kW, dzięki czemu naładowanie baterii do 80 proc. na stacji szybkiego ładowania trwa około pół godziny.

Gama jednostek napędowych Range Rovera Velar

Ponadto gama napędowa obejmuje benzynowy, sześciocylindrowy silnik 3.0 o mocy 340 (P340) lub 400 KM (P400) oraz czterocylindrową jednostkę 2.0 o mocy 250 KM. W ofercie znajdują się również dwa diesle: sześciocylindrowy, trzylitrowy o mocy 300 KM (D300) i czterocylindrowy D200 o mocy 204 KM. Silniki wyposażono w technologię hybrydową MHEV 48V.

Nowe wnętrze Range Rovera Velar

Sporo zmian pojawiło się również w kabinie. Do tej pory centralny ekran zintegrowany był z konsolą środkową, a pod nim umieszczono drugi ekran, służący m.in. do sterowania klimatyzacją czy wyboru trybu jazdy. W autach po liftingu znajdziemy już tylko jeden 11,4-calowy ekran, który wydaje się unosić nad konsolą środkową. Dolny ekran został usunięty.

Wyboru przełożenia przód - tył nadal dokonuje się już za pomocą niewielkiej dźwigni (zaraz po premierze do sterowania skrzynią biegów służyło pokrętło, które usunięto przy okazji modernizacji w 2020 roku), ale została ona nieco przesunięta. W efekcie cała konsola środkowa otrzymała surowy, minimalistyczny wygląd.

Brytyjskie ceny Range Rovera Velar po liftingu zaczynają się od 54 045 funtów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy