Pierwsze takie BMW. Oto X5 xDrive40e

BMW zaprezentowało właśnie model X5 xDrive40e - produkcyjną wersję debiutującego w 2013 roku we Frankfurcie, koncepcyjnego, X5 eDrive.

To pierwsza w historii niemieckiej marki czterocylindrowa hybryda typu plug-in, która oferowana będzie bez przydomku "i".

Głównym źródłem napędu jest czterocylindrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik rozwijający moc 245 KM i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Jednostka wspomagana jest elektrycznym motorem trakcyjnym rozwijającym 113 KM i 250 Nm. Biorąc pod uwagę różnice w prędkościach obrotowych, przy jakich poszczególne silniki rozwijają maksymalne osiągi, X5 xDrive40e może pochwalić się maksymalną mocą 313 KM i maksymalnym momentem obrotowym.

Reklama

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają baterie akumulatorów o pojemności 9 kWh. Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Steptronic.

Gotowe do drogi auto waży 2230 kg. Mimo stosunkowo dużej masy przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jedynie 6,8 s. Prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 210 km/h. Korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego X5 xDrive40e rozpędza się do 120 km/h i potrafi pokonać dystans do 31 km.

Zdaniem BMW, samochód - oczywiście w cyklu pomiarowym - zużywa średnio jedynie 3,4 l benzyny na 100 km. Baterie zabudowane zostały pod podłogą bagażnika. Mimo tego, pojemność tego ostatniego to aż 500 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy kierowca ma do dyspozycji przestrzeń bagażową o pojemności 1720 l.

Pełne ładowanie akumulatorów trwa 3 godziny i 50 minut. Czas ten może być skrócony do 2 godzin i 45 minut przy użyciu specjalnej, wysokonapięciowej, opcjonalnej ładowarki.

Nowe auto produkowane będzie w Spartanburgu w Południowej Kalifornii, gdzie powstają również modele X5, X3, X4 i X6.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW X5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama