Nowy napęd Volkswagenów ID ma znacznie większą moc i zużyje mniej prądu

Volkswagen opracował nowy silnik elektryczny, który wkrótce znajdzie zastosowanie w całej gamie modeli ID. Będzie on miał 286 KM mocy i przeznaczony jest do napędzania tylnych kół.

Nowy tylny napęd został nazwany APP550. Jego sercem jest nowy silnik elektryczny o mocy 286 KM i momencie obrotowym 550 Nm. Ma on zapewniać nie tylko lepsze osiągi od obecnie stosowanego silnika (204 KM, 310 Nm), ale również zmniejszyć zużycie energii i zapewnić większy zasięg. 

O ile więcej będzie można przejechać na jednym ładowaniu? Tego na razie Volkswagen nie zdradza.

Napęd APP550. Większa moc oraz zasięg

Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje platforma MEB, stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych Volkswagena. Ta modułowa platforma okazała się jednak również... sporym problemem. 

Nowy napęd elektryczny APP550 ma lepsze parametry m.in. dzięki ulepszonemu stojanowi o większej efektywnej liczbie zwojów i większym przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, wzmocniono także niektóre elementy, by były w stanie wytrzymać wyższy moment obrotowy.

Reklama

Nowy falownik i system chłodzenia

Ponadto w taki sposób przekonstruowano falownik, by był w stanie dostarczyć prąd o wysokim natężeniu - od tego parametru zależy bowiem moc silnika elektrycznego. 

W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg komponentów w układzie napędowym, w tym system zarządzania termicznego. Nowy napęd ma więc energooszczędny system chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy.

Nowy układ napędowy z przekładnią, wirnikiem i stojanem będzie produkowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel. Pierwsze samochody z nowym napędem mają wyjechać na drogi pod koniec roku.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | silnik elektryczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy