Nowy Jeep Cherokee wjeżdża do Europy

Na zbliżającym się wielkimi krokami salonie motoryzacyjnym w Genewie zadebiutuje europejska odmiana nowego Jeepa Cherokee. Czego tym razem spodziewać się można po amerykańskiej terenówce?

Do tej pory samochód zasłynął jedynie ze względu na dyskusyjną urodę przedniej części nadwozia. Kwestia aparycji przyćmiła jednak ciekawe rozwiązania konstrukcyjne.

Na rynkach europejskich samochód zamówić będzie można w jednej z czterech wersji silnikowych. Najpopularniejszą będzie zapewne dwulitrowy diesel konstrukcji Fiata, który może pochwalić się mocą 140 KM (przy 3 750 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm (przy 1500 obr./min). Standardowo jednostka sprzęgana będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.

W Cherokee pojawi się również jego mocniejsza wersja o mocy 170 KM, która - na życzenie - może być sprzęgana z automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach!

Reklama

W ofercie znajdą się też dwie jednostki benzynowe. Mniejsza - czterocylindrowa - ma pojemność 2,4 l i rozwija moc 177 KM (przy 6400 obr./min). Maksymalny moment obrotowy to 229 Nm (dostępny przy 3900 obr./min).

Topowa jednostka to znane z amerykańskiego rynku 3,2 l V6 Pentastar. Silnik dysponuje mocą 272 KM (przy 6500 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm (przy 4300 obr./min).

Nowy Jeep Cherokee powstał w oparciu o modułową płytę podłogową CUS. Aż 65 proc. elementów nadwozia wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Nowy właściciel Jeepa - Fiat - zadbał o to, by auto mogło pochwalić się europejskim komfortem i precyzją prowadzenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, przy tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy.

Nowy Cherokee dostępny będzie zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Do wyboru będą trzy różne systemy zapewniające trakcję 4x4. Podstawowy - Jeep Active Drive I - wykorzystuje mokre sprzęgło zamontowane przy tylnej osi. Oznacza to, że przez większość czasu - dla oszczędności paliwa - napęd przekazywany jest tylko na przednią oś. Tylna dołącza się automatycznie gdy, przednie koła tracą przyczepność.

Bardziej zaawansowany - Jeep Adaptive Drive II - pozwala na włączenie stałego napędu 4x4 i wyposażony jest w dwustopniowy reduktor.

Najbardziej wymagający klienci wybrać mogą system o nazwie Jeep Active Drive Lock, który - oprócz dwustopniowego reduktora - oferuje również możliwość zablokowania mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy