Nowy Jeep Cherokee wjeżdża do Europy
Na zbliżającym się wielkimi krokami salonie motoryzacyjnym w Genewie zadebiutuje europejska odmiana nowego Jeepa Cherokee. Czego tym razem spodziewać się można po amerykańskiej terenówce?
Na rynkach europejskich samochód zamówić będzie można w jednej z czterech wersji silnikowych. Najpopularniejszą będzie zapewne dwulitrowy diesel konstrukcji Fiata, który może pochwalić się mocą 140 KM (przy 3 750 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm (przy 1500 obr./min). Standardowo jednostka sprzęgana będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
W Cherokee pojawi się również jego mocniejsza wersja o mocy 170 KM, która - na życzenie - może być sprzęgana z automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach!
W ofercie znajdą się też dwie jednostki benzynowe. Mniejsza - czterocylindrowa - ma pojemność 2,4 l i rozwija moc 177 KM (przy 6400 obr./min). Maksymalny moment obrotowy to 229 Nm (dostępny przy 3900 obr./min).
Topowa jednostka to znane z amerykańskiego rynku 3,2 l V6 Pentastar. Silnik dysponuje mocą 272 KM (przy 6500 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm (przy 4300 obr./min).
Nowy Jeep Cherokee powstał w oparciu o modułową płytę podłogową CUS. Aż 65 proc. elementów nadwozia wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Nowy właściciel Jeepa - Fiat - zadbał o to, by auto mogło pochwalić się europejskim komfortem i precyzją prowadzenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, przy tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy.
Nowy Cherokee dostępny będzie zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Do wyboru będą trzy różne systemy zapewniające trakcję 4x4. Podstawowy - Jeep Active Drive I - wykorzystuje mokre sprzęgło zamontowane przy tylnej osi. Oznacza to, że przez większość czasu - dla oszczędności paliwa - napęd przekazywany jest tylko na przednią oś. Tylna dołącza się automatycznie gdy, przednie koła tracą przyczepność.
Bardziej zaawansowany - Jeep Adaptive Drive II - pozwala na włączenie stałego napędu 4x4 i wyposażony jest w dwustopniowy reduktor.
Najbardziej wymagający klienci wybrać mogą system o nazwie Jeep Active Drive Lock, który - oprócz dwustopniowego reduktora - oferuje również możliwość zablokowania mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.