Nowa Honda Civic hatchback i sedan oficjalnie

Na Mondial de l’Automobile w Paryżu oficjalnie zadebiutowała dziś europejska odmiana nowej Hondy Civic Hatchback. Dziesiąte wcielenie popularnego kompaktu pojawi się w salonach z początkiem przyszłego roku.

Produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon model jest dłuższy, niższy i szerszy od poprzednika. Nadwozie mierzy teraz 4497 mm długości, 1800 mm szerokości i 1421 mm wysokości. Rozstaw osi to równe 2700 mm, czyli o 30 mm więcej niż w przypadku schodzącego modelu.

Bazą do stworzenia X generacji Civica była - opracowana od podstaw - nowa płyta podłogowa. Platforma jest o 16 kilogramów lżejsza niż w poprzednim Civicu i aż o 52 procent (!) sztywniejsza. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika, kompaktowa Honda została obniżona o 20 mm, co pozwoliło uzyskać opływową linię dachu. Ostre linie zostały uzupełnione najbardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym w klasie, obejmującym m.in. kompletną osłonę podwozia.

Reklama

Zbiornik paliwa został przeniesiony w inne miejsce, natomiast podłoga jest umieszczona niżej, niż w modelu poprzedniej generacji. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą - siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej - co daje bardziej sportowe wrażenia z jazdy. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza. Samochód może się też pochwalić ogromnym (jak na kompakt) bagażnikiem o pojemności 478 l.

Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 l oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 l. Obie jednostki dostępne są z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1,0 rozwija moment obrotowy 200 Nm uzyskiwany przy 2250 ob./min. Moc maksymalna - 129 KM - generowana jest przy 5500 obr./min.

Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 l oferuje wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM  jest dostępna przy 5500 obr./min. (przy 6000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1700 do 5500 obr./min.

Standardowym wyposażeniem wszystkich egzemplarzy będzie pakiet SENSING obejmujący szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. W jego skłąd wchodzi m.in. systemu rozpoznawania znaków drogowych TSR, adaptacyjny tempomat, system ograniczający skutki kolizji (CMBS) czy system zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDM).

Oprócz hatchbacka, w Paryżu debiutuje także wersja sedan, która, po raz pierwszy od kilku generacji, współdzieli stylistykę z hatchbackiem. Jest od niego oczywiście zauważalnie dłuższy (mierzy 4,63 m), co widać szczególnie w mocno wyciągniętej, tylnej części nadwozia. Nie przekłada się to jednak na znacząco większy kufer - Civic sedan oferuje, bardzo przyzwoite, 519 l.

Co ciekawe, producent, przynajmniej póki co, nie zamierza oferować w wersji trójbryłowej podstawowej jednostki napędowej. Jedynym dostępnym silnikiem będzie 182-konnym silnikiem 1.5 Turbo.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy