Nowa alfa po 10 latach

Już jutro salon w Genewie zostanie otwarty dla publiczności. Dzisiaj hale Palexpo odwiedzają dziennikarze, wśród nich wysłannik INTERIA.PL.

Jedną z ciekawszych premier tegorocznej imprezy jest alfa romeo giulietta, która po długich dziesięciu latach zastąpi wreszcie model 147.

Włosi nie kryją, że nowy samochód jest dla nich kamieniem milowym. To pierwsze auto koncernu Fiat zbudowane w oparciu o zupełnie nową platformę "compact".Projektując nową płytę dla przyszłych kompaktów Włosi postawili sobie ambitne zadanie. Celem było stworzenie takiego produktu, który pozwoliłby uzyskać najlepsze w klasie osiągi. Szczególny nacisk położono na właściwości jezdne, komfort i bezpieczeństwo.

Reklama

Największy krok naprzód poczyniono pod względem użytych do produkcji materiałów. Nowa platforma wykonana jest z materiałów o bardzo wysokiej wytrzymałości, m.in. ze stali hartowanej prasowaniem na gorąco. Dzięki temu, w stosunku do poprzednich konstrukcji, udało się uzyskać większą wytrzymałość, która nie spowodowała jednak zwiększenia masy.

Platforma ma konstrukcję modułową (m.in. "wymienne" panele podłogi środkowej), dzięki czemu można ją zastosować do produkcji wielu pojazdów o różnych rozstawach osi.

Nowa platforma zwiększa też zdolność pochłaniania energii powstającej w czasie wypadku pochodzącej z przodu pojazdu i zmniejsza zarówno siły bezwładnościowe, jak i deformacje kabiny pasażerskiej, zapewniając w efekcie wyższe bezpieczeństwo podróżnym. W przypadku debiutującego w Genewie modelu giulietta, na kwestię bezpieczeństwa poświęcono ponad 15000 godzin obliczeń, 80 crash testów, 150 symulacji na urządzeniu HyGe i ponad 100 prób wykonanych na elementach i podzespołach.

Alfa romeo giulietta ma 4,35 m długości, rozstaw osi to 2,63 m, szerokość wynosi 1,80 m, a wysokość - 1,46 m. Samochód napędzany będzie jednym z czterech silników - dwóch benzynowych (1,4 multiair 140 KM i 170 KM) i dwóch wysokoprężnych (1,6 JTDm 105 KM i 2,0 JTDm 170 KM). Każda z jednostek napędowych wyposażona jest w turbosprężarkę i spełnia normy emisji spalin Euro 5. Nieco później pojawi się wersja QV napędzana silnikiem Tbi o pojemności 1.75 i mocy 235 KM. Tak wysoka moc stawia pod znakiem zapytania ewentualne GTA.

By zapewnić właściwą trakcję auto otrzyma elektroniczną blokadę dyferencjału Q2 (w standardzie). Na wyposażeniu znajdzie się również znany już z mito system DNA, który umożliwia jazdę w jednym z trzech trybów - Normal, Sport i All Weather. W zależności od trybu zmienia się m.in. praca zawieszenia, wspomagania kierownicy, układu stabilizacji jazdy i reakcja na gaz.

Standardem będzie układ gaszenia silnika start/stop. Pojemność bagażnika wynosi 350 litrów.

Pierwsze alfy giulietta już wkrótce trafią do salonów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: romeo | Platforma Obywatelska | Alfa Romeo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy