Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes uchylił rąbka tajemnicy okrywającej kolejną wersję nowej klasy E - model All Terrain. To odpowiedź na oferowane przez Audi A6 Allroad i nowe Volvo V90 Cross Country.
Podobnie jak one nowe auto ze Stuttgartu może się pochwalić większym prześwitem i standardowym napędem na cztery koła (4MATIC). Z zewnątrz samochód upodobnił się do dorosłych SUVów. Mercedes E All-Terrain otrzymał m.in. przestylizowaną osłonę chłodnicy i nowy zderzak z wkomponowanymi metalowymi wstawkami mającymi imitować terenowe orurowanie. Auto może się też pochwalić szerszymi nakładkami progowymi i plastikowymi osłonami chroniącymi ranty nadkoli.
Mercedes klasy E All-Terrain
Klienci będą mieli do wyboru trzy zestawy obręczy kół ze stopów lekkich w rozmiarach 19 i 20 cali. Standardowo samochód otrzyma opony o wysokim profilu, co poprawiać ma komfort jazdy na nierównych nawierzchniach.
W kabinie znajdziemy dekoracyjne wstawki z aluminium i włókien węglowych, aluminiowe nakładki na pedały i dedykowane do tego modelu dywaniki. Wyposażenie opiera się na wersji AVANTGARDE.
Początkowo Mercedes E All-Terrain napędzany będzie wysokoprężnym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l. Niedługo po rynkowym debiucie auta cenniki uzupełni wysokoprężna odmiana V6. Obie wersje - standardowo - otrzymają automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic.
Czterocylindrowy silnik Diesla rozwija moc 194 KM (3800 obr./min) i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm oferowanym w zakresie 1600-2800 obr./min. Samochód w tej odmianie przyspiesza do 100 km/h w 8 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Średnie zużycie paliwa wg cyklu pomiarowego NEDC wynosi 5,1 l/100 km.
Samochód standardowo wyposażony będzie w system Dynamic Select oferujący kierowcy pięć trybów jazdy. Każdy z nich charakteryzuje się innymi nastawami jednostki napędowej, skrzyni biegów, systemu ESP i wspomagania kierownicy.
W trybie terenowym (zapożyczonym z modelu GLE) pneumatyczne zawieszenie, będące wyposażeniem standardowym, automatycznie zwiększa prześwit pojazdu o 20 mm (przy prędkościach do 35 km/h). Kierowca może regulować prześwit w zakresie 35 mm (od 121 mm do 156 mm). Standardowo Mercedes E All-Terrain zawieszony jest o 29 mm wyżej niż normalna klasa E z nadwoziem kombi. 15 mm to wynik wyższych nastawów zawieszenia. 14 mm uzyskano dzięki zastosowaniu opon o wyższym profilu.
Mercedes E All-Terrain zadebiutuje oficjalnie już za kilka dni, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.