Idealnie zgrany kwartet

Nowa Laguna GT z układem czterech kół skrętnych - 4WS Active Drive - zostawia rywali daleko w tyle.

Wyjątkowa zwrotność, dynamika i niezrównana precyzja prowadzenia to trzy największe plusy nowej Laguny GT. A wszystkie te zalety zawdzięcza nowatorskiemu układowi jezdnemu 4WS Active Drive z czterema kołami skrętnymi. I choć cztery koła skrętne stosowano już w motoryzacji, to najnowszy układ jezdny Renault jest prawdziwym przełomem technologicznym. Dość powiedzieć, że Laguna GT wyposażona w system 4WS Active Drive w testach porównawczych przeprowadzonych przez prasę motoryzacyjną pokonała śmietankę segmentu aut sportowych z Porsche Boxterem S i Subaru Imprezą STI na czele.

Reklama

W czym tkwi sekret Laguny GT? W jeździe po trasie przy większych prędkościach (powyżej 60 km/h) skręt tylnych kół następuje w tym samym kierunku i czasie, w jakich skręcają się koła przednie. Auto stabilnie utrzymuje tor jazdy - prowadzi się jak po szynach. Dzięki równoległej reakcji wszystkich kół pokonywanie zakrętów wymaga o wiele mniejszego obrotu kierownicy. Wydatnie zmniejszone jest także ryzyko nad- i podsterowności. Dzięki oprogramowaniu sterującemu układem kierowniczym dostosowanym do sportowego stylu jazdy Laguna GT nienagannie reaguje na szybkie, krótkie ruchy kierownicą i bardzo dobrze sprawdza się także wtedy, gdy trzeba ominąć przeszkodę nagle pojawiającą się na drodze. Dodatkowo świetne ustawienie zawieszenia o dobrze dobranej twardości ogranicza przechyły boczne przy pokonywaniu zakrętów i zwiększa poczucie bezpieczeństwa jazdy.

Natomiast kiedy prędkość spada poniżej 60 km/h, koła Laguny GT skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Dzięki temu średnica zawracania Laguny GT została zmniejszona o 10% w porównaniu ze standardowym układem jezdnym i wynosi 10,8 m. Laguna GT z systemem 4WS Active Drive, mimo swych rozmiarów, wykonuje ciasne manewry parkowania tak zwinnie jak małe samochody miejskie.

Pisząc o przyjemności jazdy Laguną GT, nie można nie wspomnieć o świetnych silnikach. Model ten dostępny jest w wersji diesel - 2.0 dCi o mocy 178 KM i imponującym momencie obrotowym 400 Nm, lub wersji benzynowej - 2.0 turbo o mocy 204 KM. Konstruktorzy zadbali o wyjątkową wszechstronność obu tych jednostek, która w codziennej jeździe przejawia się elastyczną, płynną pracą oraz szybką reakcją i zdecydowanym przyspieszeniem w jeździe sportowej.

Dość o mechanice, bo Laguna GT ma także wiele do zaoferowania w kwestiach estetycznych. Jej dynamiczny charakter podkreśla piękna linia z długą opadającą maską. Mocnym sportowym akcentem są opony Bridgestone Potenza na 18-calowych ażurowych alufelgach Celsium, przez które widać potężne tarcze hamulcowe. Dodatkowego pazura dodaje Lagunie GT masywny grill oraz detale, takie jak reflektory z czarnymi kloszami, boczne wyprofilowania błotników czy podwójna rura wydechowa. Grafitowo-szare wnętrze z trójramienną kierownicą, perforowanymi aluminiowymi pedałami oraz fotelami o wzmocnionym podparciu bocznym z wytłoczonym na oparciach oznaczeniem GT nie pozostawiają złudzeń co do sportowego charakteru tego auta.

Więcej informacji na temat nowej Laguny GT na www.renault.pl.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy