BMW serii 2 Gran Coupe. Pierwsze w historii!

Mercedes CLA doczekał się groźnego rywala. BMW zaprezentowało pierwszą w historii serię 2 w wersji Gran Coupe. Czterodrzwiowe coupe pojawić ma się w salonach niemieckiej marki w marcu przyszłego roku.

Samochód powstał w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne nowej serii 1. Oznacza to, że - przynajmniej w podstawowych odmianach - napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. BMW podkreśla, że takie rozwiązanie "zmniejsza masę i zapewnia więcej przestrzeni dla pasażerów". O odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia dbać mają wielowahaczowe zawieszenie obu osi i rozbudowany system kontroli trakcji ARB.

BMW 2 Gran Coupe mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości i 1420 wysokości. Rozstaw osi - 2670 mm - pozostał identyczny, jak w serii 1. Auto może się pochwalić całkiem pojemnym bagażnikiem, który mieści pakunki o objętości do 430 l.

Reklama

W ofercie będzie pięść linii stylistycznych: podstawowa, Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport oraz topowa "emka" - odmiana M235i xDrive (ma m.in. zupełnie inny grill z "trójwymiarową" siatką zamiast klasycznego pionowego ożebrowania).

W początkowym okresie klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Ofertę otwierać ma trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 l (BMW 218i) generująca 140 KM i 220 Nm. W połączeniu z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów auto przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h.

Diesel - model 220d - ma pod maską czterocylindrowy motor o pojemności 2,0 l. Silnik osiąga 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Auto standardowo wyposażone jest w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga setkę w 7,5 s od startu i potrafi rozpędzić się do 235 km/h.

Topowa odmiana benzynowa - M235i xDrive - ma pod maską czterocylindrową jednostkę o pojemności 2,0 l. Motor generuje 306 KM i 450 Nm i standardowo sprzęgany jest z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów. Sprint do setki zajmuje BMW M235i xDrive Gran Coupe 4,9 s. Prędkość maksymalna to limitowane elektronicznie 250 km/h.

Auto pochwalić się może napędem na cztery koła xDrive, blokadę mechanizmu różnicowego (Torsen!), sportowym układ kierowniczy M i zdecydowanie mocniejszymi hamulcami (z przodu czterotłoczkowe zamiast - standardowych - jednotłoczkowych). Ośmiostopniowa stopniowa sportowa skrzynia Steptronic wyposażona została w system Launch Control.

W Europie BMW 2 Gran Coupe standardowo oferowane będzie ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Opcjonalnie dostępne będą m.in.: aktywny tempomat, system ostrzegania przy zmianie pasa ruch i kolizją z poprzedzającym pojazdem czy asystent cofania.

Światowa premiera będzie miała miejsce w listopadzie 2019 na targach Los Angeles Auto Show. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 31 950 euro za BMW 218i, 39 900 euro za BMW 220d 51 900 euro za topowy model BMW M235i xDrive.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy