Volvo S90 i V90 z pakietem Polestar
Sportowa dywizja Volvo przygotowała pakiet obejmujący optymalizację układu napędowego topowych modeli szwedzkiego producenta.

Od kilku już lat, decydując się na zakup nowego Volvo, możemy zamówić do niego pakiet Polestar, nieznacznie poprawiający osiągi auta. Nie jest to jednak chiptuning, ale szereg optymalizacji całego układu napędowego.

Zmianom ulega oprogramowanie silnika i skrzyni biegów, które reagują szybciej i bardziej zdecydowanie na polecenia wydawane przez kierowcę. Auto chętniej reaguje na dodanie gazu i ma wyższą moc, nie tylko w najwyższym, ale i średnim zakresie obrotów.
Teraz pakiet Polestar można zamówić również do najnowszych, topowych modeli marki - S90 i V90. Obecnie dostępny jest on tylko dla topowego diesla D5. Po skorzystaniu z optymalizacji, moc silnika wzrasta z 235 do 240 KM, a maksymalny moment obrotowy z 480 do 500 Nm. Ponadto, ta druga wartość dostępna jest nie w przedziale 1750-2250, ale 1500-2500 obr./min.
Zmiany te pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h z 7 do 6,9 s. Nie wpłynęło to natomiast na zużycie paliwa, które nadal powinno wynosić 5,7 l/100 km w mieście i 4,3 l/100 km poza nim.
W październiku oferta zostanie rozszerzona o topową odmianę benzynową T6. Volvo nie podało jeszcze jak zmienią się dane techniczne tej wersji, ale możemy się domyślać, że modyfikacje będą takie same, jak w przypadku XC90. Oznacza to wzrost mocy z 320 do 334 KM, a maksymalnego momentu obrotowego z 400 do 440 Nm.
