Toyota Auris TS Kombi: japońska recepta na przestronny

Samochody kompaktowe znajdują się w ścisłej czołówce najpopularniejszych modeli w Europie. Segment ten jest polem zaciekłej walki pomiędzy licznymi konkurentami. Tylko jeden model może jednak pochwalić się na tyle zróżnicowaną gamą napędową, że mieści się w niej tradycyjny silnik wolnossący, doładowana jednostka benzynowa, wydajny diesel i wersja hybrydowa, która w tym towarzystwie okazuje się najmocniejsza.

Wielu Europejczyków potrzebuje samochodu, który jest na tyle zgrabny, by wygodnie jeździło się nim po mieście, a jednocześnie na tyle duży, by bez problemu zabrać rodzinę na weekendowy wyjazd, a nawet urlop spędzany wiele kilometrów od miejsca zamieszkania. Takie właśnie są kompaktowe samochody w wersji kombi.

Reklama

Kompaktowe wymiary i pojemne wnętrze

W przypadku Aurisa Touring Sports Kombi mówimy tu o pojeździe legitymującym się długością niespełna 4,6 m i rozstawem osi 2,6 m. To wystarczająco dużo, by zapewnić pasażerom w obu rzędach siedzeń odpowiedni zapas miejsca, a jednocześnie zaoferować im praktyczny bagażnik. W podstawowej konfiguracji przestrzeni bagażowej mamy do dyspozycji aż 600 l. Niewielu konkurentów może pod tym względem sprostać japońskiemu kompaktowi.

Interesująca jest również gama napędów oferowanych w Aurisie TS Kombi. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Zwolennicy wolnossących silników benzynowych mogą wybierać pomiędzy jednostką 1,33 l oraz 1,6 l. Pierwsza z nich rozwija moc 99 KM, a druga 132 KM. Osoby stawiające na downsizing, mogą pokusić się o silnik 1.2 Turbo. Benzynowa jednostka z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje kierowcy 116 KM mocy i 185 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1500 obr./min. do 4000 obr./min. W gamie znajdziemy również diesla o pojemności 1,4 l, mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 205 Nm, dostępnym w zakresie od 1400 do 2800 obr./min.

Dlaczego najlepiej jej z hybrydą?

Wisienką na torcie jest hybrydowa jednostka napędowa. Elektryczny silnik o mocy 60 kW współpracuje tu z benzynowym motorem o pojemności 1,8 l. Razem dostarczają moc 136 KM. Spalinowo-elektryczny układ napędowy współdziała z bezstopniową przekładnią E-CVT. Jak się okazuje, wbrew obawom konserwatywnych kierowców, tak skonfigurowany samochód ma zaskakująco dobre osiągi. Hybrydowy Auris TS Kombi przyspiesza do 100 km/h w około 11 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Co ważne, wybór wersji hybrydowej nie oznacza zmniejszenia przestrzeni bagażowej. Wciąż mamy do dyspozycji 600 l lub więcej, jeśli opuścimy oparcie kanapy.

Ekonomiczne mistrzostwo świata: 3 l/100 km

Średnie spalanie? Według katalogu, w przypadku hybrydowego Aurisa TS Kombi wynosi ono od 3,5-4 l/100 km. Jak się okazuje, w rzeczywistej eksploatacji może to być jeszcze mniej. Udowodnił to rozgrywany niedawno rajd Eco Rally, w którym udział wzięli polscy dziennikarze motoryzacyjni. Najlepsza załoga osiągnęła hybrydowym kombi Toyoty średnie spalanie 3,2 l/100 km, a na najdłuższym, 132-kilometrowym etapie - jedyne 3 l/100 km.

Więcej niż oszczędność

Auris TS Kombi jest nie tylko przestronny i oszczędny, ale ma też wiele do zaoferowania w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. To pierwsze potwierdza nie tylko komplet pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP, ale też możliwość wyposażenia samochodu w aktywne systemy bezpieczeństwa. Począwszy od drugiej z czterech cennikowych konfiguracji, w standardzie otrzymujemy pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ zapobiegający zderzeniu czołowemu lub zmniejszający jego skutki, uzbrojony w automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ rozpoznawania najważniejszych znaków drogowych (w tym ograniczenia prędkości), a także mechanizm automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania, jeśli kamera wykryje nadjeżdżający z przeciwka pojazd.

Kupując Aurisa w odmianie TS Kombi - niezależnie od wybranej wersji - w standardzie otrzymujemy m.in. automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie regulowane przednie szyby, system składania oparć kanapy z bagażnika, radio z portem USB, kierownicę z przyciskami sterującymi systemem multimedialnym i telefonem czy antenę dachową w kształcie płetwy rekina. Lista oferowanych dodatkowych opcji powinna zadowolić również wymagających nabywców.

Siła w tradycji

Marka Toyota kojarzy się przede wszystkim z bezawaryjnością, którą potwierdza wiele testów oraz znakomite wyniki w dziesiątkach rankingów. Z tego właśnie powodu premią dla nabywców samochodów Toyoty jest niska utrata wartości samochodu. Polacy cenią sobie niezawodność japońskiej marki, więc po kilku latach użytkowania auta można otrzymać za nie zauważalnie większą kwotę niż w przypadku większości konkurentów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje