Salon Paryż 2014 - nowa Kia Sorento - informacje i zdjęcia

Kia ujawniła informacje i dodatkowe zdjęcia trzeciej generacji Sorento.

Model wyróżnia się smuklejszą sylwetką z eleganckimi akcentami, a przy okazji - bardziej "osobowymi" proporcjami. Długość nadwozia wzrosła o 9,5 cm, do 478 cm, szerokość zwiększono o 0,5 cm, do 189 cm, a wysokość zmalała o 1,5 cm, do 168,5 cm. Równocześnie o 8 cm wydłużono rozstaw osi (do 278 cm), co przekłada się na dodatkową przestrzeń dla podróżujących (w kabinie mieści się do 7 osób). Z uwagi na zmienioną konfigurację foteli wygospodarowano też dodatkowe miejsce nad głowami, i to mimo niżej poprowadzonej linii dachu. Pojemność bagażnika przy 5 osobach na pokładzie wzrosła z 515 do 605 l.

Reklama

Lista wyposażenia Sorento wzbogaciła się o funkcjonalne dodatki, takie jak zestaw kamer ułatwiających parkowanie oraz automatycznie i bezdotykowo otwieraną tylną klapę.

Kia podkreśla, że wzmocnienie struktury nadwozia (sztywność zwiększono o 14 proc.) i dodatkowa izolacja (wygłuszenie tablicy przyrządów jest znacznie grubsze - 0,9 zamiast 0,7 mm) przyczyniły się do zauważalnego spadku poziomu drgań oraz hałasu. Cichszą jazdę zapewnia również wzmocnione mocowanie silnika i skrzyni biegów, nowa obudowa DPF-u i osłona łańcucha rozrządu w dieslach oraz grubsze tuleje tylnej ramy pomocniczej zawieszenia.

Bardziej dynamicznej jeździe mają z kolei sprzyjać nieco utwardzone amortyzatory i nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. Ten drugi zamontowano bezpośrednio na zębatce przekładni kierowniczej, a nie na kolumnie, jak wcześniej. Rezultat - lepsze wyczucie kół oraz szybsza reakcja na komendy kierowcy.

Sorento wyróżnia się też bezpieczniejszą konstrukcją - udział wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia wzrósł z 24,4 do 52,7 proc. W słupkach A i B zastosowano jeszcze wytrzymalszą stal formowaną na gorąco.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, system kontroli pasa ruchu i martwego pola, radar wykrywający inne auta podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego oraz odczytywania znaków z ograniczeniami prędkości.

Do napędu nowego Sorento mają posłużyć benzynowe jednostki 2.4 R5 i 3.3 V6 oraz 2- i 2,2-litrowe turbodiesle. Oferta na rynek europejski będzie obejmować benzynowy silnik 2.4 oraz wysokoprężny 2.2 (ich parametrów na razie jednak nie ujawniono).

Kia Sorento zadebiutuje oficjalnie 2 października br., w dniu inauguracji salonu samochodowego w Paryżu. Model będzie konkurować m.in. z Hyundaiem Santa Fe, Mitsubishi Outlanderem, Fiatem Freemontem oraz Nissanem X-Trailem.

msob

Używana Kia Sorento (2002-2009) - OPINIE O SAMOCHODACH

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy