Porsche Cayenne E-Hybrid i inne nowości
Do gamy silnikowej nowego Cayenne dołącza hybryda plug-in, korzystająca z układu napędowego znanego już z Panamery.
Nowe Cayenne E-Hybrid ma pod maską 3-litrowy silnik V6 oferujący 340 KM, który współpracuje z jednostką elektryczną rozwijającą 136 KM, generując moc systemową 462 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego (dzięki funkcji boost silnika elektrycznego, stosowanej wcześniej w 918 Spyder). Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h.
W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi (zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia) 3,2-3,4 l/100 km benzyny oraz 20,6-20,9 kWh energii.
W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora - a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30%. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw - każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, "tankowanie" z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.
Porsche Cayenne E-Hybrid
Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu. Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona.
Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę systemów wspomagających i wyposażenia opcjonalnego dostępnego dla całej serii modelowej Cayenne o szereg rozwiązań. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.
Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.