Opancerzony Mercedes ML Guard

Do rodziny opancerzonych Mercedesów z przydomkiem "Guard" dołącza klasa M.

Atutem opancerzonego ML-a jest tzw. zintegrowana koncepcja ochrony. Instalacja dodatkowych systemów została uwzględniona już na etapie projektowania i zintegrowana z architekturą samochodu. Dzięki temu nie odbiega on od seryjnych wersji pod względem przestronności i wyposażenia, a także - według Mercedesa - trwałości. Poszczególne elementy ochronne łączone są z surowym nadwoziem już na etapie produkcji, a opancerzenie obejmuje nawet wzmocnienia dachu, zamki, szczeliny drzwi czy mocowania lusterek zewnętrznych.

Karoseria Klasy M Guard przechodzi przez wszystkie etapy produkcyjne i testy zarezerwowane dla egzemplarzy seryjnych. Nadwozie modelu jest jednak specjalnie przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje szyby ze specjalnego, laminowanego szkła z chroniącą przed odłamkami warstwą poliwęglanową oraz wzmocnienia słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu ze specjalnej stali. Wszystkie elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane. Samochód spełnia wymagania klasy ochrony VR 4, co oznacza m.in. odporność na pociski wystrzelone z broni Magnum .357 oraz .44, a także wybuchy ręcznych granatów (w przypadku aut wyposażonych w opcjonalne opancerzenie podłogi).

Reklama

Klasa M Guard jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach. Model jest oferowany wyłącznie z oponami typu run-flat i pięcioramiennymi obręczami AMG z lekkich stopów o średnicy 20 cali. Ogumienie MOE pozwala pokonać do 30 km z prędkością maksymalną 80 km/h nawet po całkowitej utracie ciśnienia.

Do napędu klasy M Guard służy 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 258 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego (ML 350 BlueTEC Guard) lub 5-litrowy, benzynowy silnik V8 (ML 500 Guard) o mocy 408 KM i 600 Nm momentu. Pierwszy z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9,4 s, a drugi w 6,5 s. Oba auta rozwijają prędkość maksymalną 210 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Obecnie oferta Mercedesów w wersji Guard obejmuje dziewięć wersji w czterech klasach (S, E, M i G). Ceny ML-a w wersji 350 BlueTEC Guard startują od 105,1 tys. euro, a 500 Guard - od 118,7 tys. euro. 

msob

Uważaj przy zakupie używanej terenówki! - PORADY

BMW X3, Mercedes GLK, Volvo XC60 - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy