Odświeżone BMW serii 3
BMW poddało swój bestseller delikatnym zmianom stylistycznym i wprowadziło nowe silniki
Seria 3 to najlepiej sprzedający się model BMW - w pierwszym kwartale 2015 roku nowego właściciela znalazło ponad 107 tysięcy "trójek". Ponieważ jednak obecna generacja debiutowała trzy lata temu, producent zdecydował się poddać ją face liftingowi.
Modernizacja, przynajmniej jeśli chodzi o stylistykę, jest dość symboliczna. Z przodu nowa jest "nerka" ze zintegrowanym, opcjonalnym radarem adaptacyjnego tempomatu oraz w pełni LEDowe światła. Tylne reflektory seryjnie wyposażono w diody.
We wnętrzu natomiast pojawiły się nowe chromowane elementy wykończenia i zmieniona konsola środkowa z uchwytami na napoje. Dostępne są też nowe tapicerki i możliwości indywidualizacji auta. Odświeżono również system nawigacji i wyświetlacz Head Up. System multimedialny działa teraz szybciej, a za połączenie z internetem odpowiada moduł LTE.
Najwięcej zmian znajdziemy pod maską - cała paleta silnikowa została zmodyfikowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Zupełną nowością jest 1,5-litrowy silnik benzynowy mający jedynie trzy cylindry i moc 136 KM (318i) oraz 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka rozwijająca 184 KM (320i). Natomiast oznaczenia wersji 328i oraz 335i zmieniono na 330i oraz 340i, przy okazji nieznacznie podnosząc ich moc (odpowiednio 252 KM i 326 KM).