Nowy Opel Astra oficjalnie zaprezentowany

Opel opublikował pierwsze zdjęcia swojego kompaktowego modelu, a także ujawnił sporo informacji na jego temat.

Opel Astra piątej generacji właśnie został zaprezentowany i przyznać trzeba, że to bardzo udany, dynamiczny projekt. Jest on naturalnym kontynuatorem obecnej linii stylistycznej niemieckiej marki, chociaż niektórzy mogą zauważyć, że przód zbyt mało różni się od poprzednika.

Również linia boczna przypomina nieco dotychczas produkowaną Astrę, ale producent zdecydował się na zastosowanie tu ciekawego zabiegu - częściowo przeszklonego słupka C, który sprawia wrażenie "lewitującego" .

Patrząc ma muskularny tył z LEDowymi światłami o charakterystycznym kształcie nie można mieć jednak wątpliwości co do tego z którą generacją Astry mamy do czynienia. Co ciekawe, auto jest nieco krótsze od poprzednika (mierzy 4,37 m, a więc jest niemal o 5 cm krótsze), ale ma zapewniać bardziej przestronne wnętrze.

Reklama

Deska rozdzielcza z kolei to zupełne odejście od tego, co widzieliśmy w kompaktowym Oplu do tej pory. Gąszcz przycisków zatąpił bardzo minimalistyczny projekt z przełącznikami do obsługi klimatyzacji i kilkoma dodatkowymi przyciskami. Większość funkcji przejął dotykowy ekran.

Wart jest on osobnego akapitu, ponieważ za jego pomocą będziemy mogli korzystać z kolejnej generacji systemu multimedialnego Opla. Oferuje on dostęp do internetu (szybkość LTE), może pełnić funkcję hotspotu, a także daje możliwość pełnej integracji ze smartfonem, dzięki obsłudze Android Auto i Apple CarPlay (dokładny opis tych usług znajdziecie TUTAJ).

Skoro już o technologii mowa, to nowy Opel Astra ma oferować całe mnóstwo nowoczesnych systemów i asystentów. Są wśród nich rozpoznawanie znaków, utrzymywanie pasa ruchu, ostrzeganie przed niebezpieczeństwem kolizji, asystent parkowania i wykrywanie samochodów w martwym polu.

Zupełną nowością w klasie kompaktów będą reflektory LED Matrix, które aktywnie sterują diodami tak, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność.

Wyróżnikiem poprzedniej generacji Astry były bardzo wygodne i zdrowe dla kręgosłupa fotele i tutaj ponownie Opel chce wyznaczać standardy w klasie. Opcjonalnie będzie dostępna elektryczna regulacja fotela kierowcy aż w 18 kierunkach (w tym możliwość regulacji szerokości siedziska), a także funkcja masażu i wentylacji.

Dość sporą wadą obecnie oferowanej Astry była natomiast duża masa własna modelu. Opel chwali się, że piąta generacja jest pod tym względem znacznie lepsza. Udało się zredukować wagę nawet o 200 kg (zależnie od wersji - w najmniej korzystnym wypadku jest to 120 kg), co powinno przełożyć się na znacznie bardziej zwinne prowadzenie, a także lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.

Pod maską nowego Opla Astry znajdziemy zupełnie nowe silniki o mocach od 95 do 200 KM i pojemności do 1,6-litra. Gamę jednostek napędowych otwiera litrowa konstrukcja o mocy 105 KM, a alternatywą dla niej będzie zupełnie nowy silnik 1.4 Turbo rozwijający 145 KM. Podstawowy diesel to natomiast 1.6 CDTI o mocy 95 KM.

Po raz pierwszy na żywo nową Astrę zobaczymy we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Produkcja tego modelu będzie się odbywała wyłącznie w Gliwicach.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy