Nowy Mercedes Sprinter chce być wzorem dostawczaka

Mercedes zaprezentował trzecią generację użytkowego modelu Sprinter. Chociaż stylistycznie samochód niewiele różni się od poprzednika, inżynierowie wykonali kawał solidnej pracy.

Nowego Sprintera można już zamawiać w niemieckich salonach marki. Ceny startują od 19 990 euro (bez VAT) - pierwsze egzemplarze trafią do nabywców w czerwcu.

Klienci mają teraz do wyboru pięć odmian nadwoziowych (furgon, tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy) i trzy konfiguracje napędu. W sumie, dzięki możliwości dostosowania konstrukcji kabiny i wymiarów nadwozia (długość/wysokość), skonfigurować można ponad 1700 różnych wersji pojazdu!

Przedstawiciele niemieckiej marki przekonują, że modułowość konstrukcji Sprintera pozwala dostosować go do wymogów właściwe każdego sektora i segmentu klientów. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony. W oficjalnym komunikacie czytamy, że z rozstawem osi do 4325 milimetrów (przy napędzie na tylne koła) lub 3924 milimetrów (przy napędzie na przednie koła) "Sprinter zapewnia idealne warunki pod każdym względem".

Reklama

Dla przedsiębiorców ceniących sobie zwłaszcza szerokości przedziału ładunkowego dedykowana jest nowa wersja o nazwie "super-single". Pomimo dużej dopuszczalnej masy całkowitej (aż 5 ton), ma ona pojedyncze tylne opony! Pozytywnym efektem ubocznym jest to, że w niektórych krajach pojazdy ciężarowe bez "bliźniaków" objęte są niższymi opłatami za przejazd i podatkiem drogowym.

Prawdziwa rewolucja zaszła w układach napędowych. Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd (brak długiego wału napędowego) w tej odmianie Sprinter przewieźć może ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Rezygnacja z tylnego dyferencjału pozwoliła też znacznie obniżyć próg załadunku.

Wraz z napędem na przednie koła zadebiutowały również nowe skrzynie biegów. Klasyczna, hydrokinetyczna, automatyczna przekładnia o dziewięciu przełożeniach to pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie dużych użytkowych busów. Konstruktorzy podkreślają nie tylko niskie zużycie paliwa, ale też niewielki poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy.

Nowy Sprinter to również nowe usługi sieciowe Mercedes PRO. Wraz z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią one ukłon w stronę wymagań firm logistycznych i transportowych. Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a także pozyskiwanie informacji o pojeździe, takich jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy