Kia Soul nowej generacji
Nowa odsłona Soula zachowuje charakterystyczną bryłę poprzednika, ale podąża też nową ścieżką stylistyczną.
Jednym z głównych założeń Soula, zgodnie z którym miał przyciągać klientów, był jego bardzo oryginalny wygląd. Fani modelu ucieszą się, że bryła pozostała niemal niezmieniona, a z tyłu zdecydowano się na zastosowanie, rzucających się w oczy, świateł w kształcie bumerangu. Z przodu z kolei zastosowano kontrowersyjny zabieg, który powszechnie stosuje już Hyundai - smukłe światła do jazdy dziennej przy samej masce i główne reflektory umieszczone znacznie niżej.
Wnętrze natomiast nie odbiega znacząco od typowych dla Kii kształtów. Zdecydowanie wyróżnia się tu natomiast ekran systemu multimedialnego o przekątnej aż 10,25 cala. Na liście opcji znalazł się też sporych rozmiarów head-up display (8 cali). Pod względem ilości miejsca nie powinniśmy oczekiwać dużych zmian - Soul urósł o 55 mm na długość (4195 mm) i ma o 30 mm większy rozstaw osi (2600 mm).
Pod maskę modelu trafiły dwa silniki benzynowe - wolnossące 2,0 l o mocy 149 KM oraz doładowane 1.6 T-GDI rozwijające 204 KM. Pierwszy można kupić z manualną, 6-biegową przekładnią lub ze skrzynią bezstopniową, natomiast drugi tylko z 7-biegową "dwusprzęgłówką"
Razem z nimi debiutuje odmiana elektryczna, wykorzystująca motor o mocy 204 KM, czerpiący energię z baterii o pojemności 64 kWh. Na podanie pozostałych danych technicznych będziemy musieli jeszcze poczekać, ale wstępnie mówi się, że pozwoli to na uzyskanie zasięgu rzędu 390 km. "Elektryk" na tle pozostałych wersji wyróżnia się zabudowanym pasem przednim, innym zestawem wskaźników oraz pokrętłem zamiast dźwigni zmiany biegów.
Największą niewiadomą pozostaje to, czy nowa Kia Soul pojawi się również w Polsce. Potwierdzone jest jedynie wprowadzenie jej do amerykańskich salonów w pierwszej połowie przyszłego roku.