Jeep Renegade po liftingu w szczegółach
Jeep stopniowo dawkował informacje na temat modernizacji swojego najmniejszego modelu. Teraz wiemy już dokładnie na ile zmienił się Renegade.
Tak jak dowiedzieliśmy się już wcześniej, zmodernizowany Renegade otrzymał nowy pas przedni z reflektorami w całości wykonanymi w technologii LED, bardzo podobnymi do tych, które trafiły do nowego Wranglera. Tylne światła otrzymały nową grafikę, felgi aluminiowe nowe wzory, zaś nadwozie nowe kolory lakieru.
W kabina Renegade'a pojawiła się jedna, ale za to poważna zmiana - konsola środkowa przeniesiona z Compassa. Zniknął panel klimatyzacji zapożyczony od Alfy Romeo Giulietty - teraz ustawienia temperatury śledzimy na ekranie systemu multimedialnego. Sam ekran natomiast może mieć trzy rozmiary - 5, 7 oraz 8,4-cala. Ten ostatni wygląda jak w Grand Cherokee'u, ale, podobnie jak w Compassie, ma nowsze oprogramowanie i jest bardziej responsywny.
Zmodernizowany Jeep Renegade otrzymał zupełnie nowe silniki benzynowe - gamę otwiera 3-cylindrowa jednostka 1,0 l o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 190 Nm. Drugi silnik to 4-cylindrowe 1,3 l występujące w wersji 150 i 180 KM (w obu przypadkach maksymalny moment obrotowy to 270 Nm).
Diesle natomiast to nadal 1.6 MultiJet (120 KM) oraz 2.0 MultiJet (140 i 170 KM), ale są teraz czystsze z uwagi na zastosowanie w nich katalizatorów SCR. Bazowe odmiany Renegade'a występują ze skrzyniami manualnymi i napędem na przód, 150-konna "benzyna" może być wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię (6 biegów), a 140-konny diesel w napęd 4x4 i 9-biegowy "automat", będące seryjne w topowych odmianach.
Zmodernizowany Jeep Renegade pojawi się w polskich salonach we wrześniu.