Hybrydowe Porsche 911 jest szybsze od spalinowego, a to nie koniec nowości
Ten moment musiał kiedyś nadejść – Porsche 911 otrzymało napęd hybrydowy. Na jego premierę oraz parametry będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz wiemy, że nowa wersja jest szybsza od czysto spalinowego poprzednika.
Dla wielu fanów klasycznej motoryzacji zastosowanie zelektryfikowanego napędu w Porsche 911 to koniec pewnej epoki. Trudno jednak nie zauważyć, że hybrydy oferuje już Ferrari, McLaren czy Lamborghini, więc taki rodzaj napędu nie jest niczym nowym i zaskakującym, również w świecie supersamochodów.
Pojawienie się hybrydowego 911 nie powinno być zaskoczeniem również z tego powodu, że Porsche od początku nie kryło się ze swoimi planami. Podczas warsztatów technologicznych w grudniu 2018 roku, zanim jeszcze pierwsze egzemplarze generacji 992 wyjechały na drogi, przedstawiciele marki zdradzili nam, że nowy, 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik od początku jest przystosowany do współpracy z elektrycznym wspomaganiem. Silnik elektryczny ma być zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Od początku było też wiadomo, że na hybrydowe 911 poczekamy klika lat i czas oczekiwania właśnie dobiegł końca. Producent poinformował, że zakończył testy nowego napędu, a inżynierowie i kierowcy testowi przejechali ponad 5 milionów kilometrów, aby dokładnie sprawdzić go w każdych warunkach drogowych.
Zelektryfikowane Porsche 911 odwiedziło także Nurburgring, na którym wykręciło czas 7:16,934 min, a więc o 8,7 s lepszy od wersji, którą zastępuje. A która to wersja? Tego producent jeszcze nie zdradził. Wiadomo tylko, że był to standardowy egzemplarz na zwykłych oponach drogowych, ale wyposażony w opcjonalny pakiet aerodynamiczny z dużym, stałym spojlerem. Biorąc pod uwagę czas przejazdu, obstawiamy, że hybryda zastąpi Carrerę S, czyli odmianę o mocy 450 KM. Zresztą na jej właśnie przykładzie eksperci Porsche pokazywali nam niemal 6 lat temu, dostosowanie napędu do przyszłej elektryfikacji. Wtedy też zdradzili, że nie planują wersji plug-in, a klasyczną hybrydę i raczej nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Tym, o czym Porsche nie mówi wprost w swoim komunikacie, jest fakt, że czeka nas premiera nie tylko nowego napędu. Porsche 911 przeszło bowiem modernizację i wkrótce zobaczymy je w odświeżonej osłonie z oznaczeniem 992.2. Opublikowane zdjęcia nie zdradzają niestety wiele, ale widać na przykład, że końcówki sportowego wydechu są teraz umieszczone znacznie bliżej siebie.
Odświeżone Porsche 911 oraz pierwsza hybryda w historii modelu, będą mieć premierę za dwa tygodnie - 28 maja.