Ekstremalny Dodge Viper American Club Racer

Najszybszy dopuszczony do ruchu Viper w historii zaprezentowany i wyceniony

Napędzany 8,4-litrowym V10 o mocy 645 KM Dodge Viper zdecydowanie nie należy do samochodów, którym potrzeba dodatkowej mocy. Ale co z pokonywaniem zakrętów i hamowaniem? Jeśli kogoś nie zadowalają właściwości jezdne tego amerykańskiego potwora, to może zamówić specjalną wersją American Club Racer.

W odmianie tej zastosowano zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami Bilstein oferującymi dziesięć różnych ustawień. Istnieje również możliwość regulacji prześwitu w zakresie 7,6 cm. O odpowiednią przyczepność dbają opony Kuhmo w rozmiarze 295/25 z przodu oraz 335/30 z tyłu, naciągnięte na 19-calowe felgi oraz przedni splitter i wielki spojler na tylnej klapie.

Reklama

Dzięki tym zmianom Dodge Viper American Racer potrafi wygenerować podczas szybko pokonywanego zakrętu przeciążenia wynoszące 1,5 g. W późniejszym terminie dostępny będzie jeszcze bardziej rozbudowany body kit, zapewniający do 1 tony docisku.

Auto otrzymało też zmodyfikowany układ hamulcowy z 15-calowymi, ceramiczno-karbonowymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami Brembo.

Dodge Viper American Club Racer został przygotowany głównie z myślą o ściganiu się na torach wyścigowych, ale bazuje on na seryjnym modelu, więc można nim legalnie poruszać się po drogach publicznych. Z tego też powodu wnętrze zostało w dużej mierze niezmienione, dzięki czemu nadal można korzystać z niego na co dzień.

Zdecydowano się jedynie na odchudzenie systemu audio, poprzez pozostawienie tylko trzech głośników, rezygnację z elektrycznego sterowania foteli oraz zastosowanie lżejszych wykładzin.

Produkcja Dodge’a Viper’a American Club Racer rozpocznie się w trzecim kwartale 2015 roku. Auto zostało wycenione w USA na 117 895 dolarów.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy