BMW X2 M35i - ze sportowym zacięciem

Nie jest to co prawda pełnoprawna "emka", ale oferowane osiągi nie pozostawiają wątpliwości, że auto to wyszło spod ręki inżynierów z M Performance.

BMW X2 M35i nosi znajome oznaczenie, a także pasującą do niego moc 306 KM. Nie jest to jednak dobrze znana 3-litrowa jednostka R6, która jeszcze kilka lat temu rozwijała taką właśnie moc, ale silnik 2-litrowy TwinPower Turbo. Generuje on też niemały maksymalny moment obrotowy, wynoszący 450 Nm.

To wystarcza, aby topowe X2 rozpędzało się do 100 km/h w 4,9 s. Tak dobre osiągi są też oczywiście zasługą napędu na wszystkie koła oraz automatycznej, 8-stopniowej przykładni automatycznej, wyposażonej w funkcję launch control.

Reklama

Oprócz mocnego silnika, X2 M35i otrzymało także sportowe zawieszenie M (dostępne też z adaptacyjnymi amortyzatorami), układ hamulcowy M, zmodyfikowany układ kierowniczy oraz sportowy dyferencjał M przy... przedniej osi. Po raz pierwszy można spotkać takie rozwiązanie w BMW - dotychczas zawsze znajdowało się ono przy osi tylnej, ale mieliśmy wtedy do czynienia z samochodami przekazującymi moc głównie na tył.

Wizualnie trudno odróżnić M35i od pozostałych X2 - auto ma nieznacznie tylko zmodyfikowane zderzaki oraz elementy w szarym kolorze. Uwagę zwracają jedynie 19-calowe (opcjonalnie 20-celowe) felgi aluminiowe, niebieskie zaciski hamulców oraz dwie końcówki (mającego zapewniać sportowe brzmienie) wydechu. We wnętrzu natomiast wrażenie robią przede wszystkim obszerne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Warto rozważyć zamówienie ich z czerwoną, perforowaną skórą i pasami w tym samym kolorze.

BMW X2 M35i pojawi się na rynku w marcu przyszłego roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy