BMW serii 8 zaprezentowane

Od dawna zapowiadana nowa odsłona serii 8 została wreszcie zaprezentowana bez kamuflażu.

BMW serii 8, chociaż jej oznaczenie sugeruje najwyższe pozycjonowanie w gamie niemieckiego producenta, rozmiarami kwalifikuje się do klasy wyższej. Auto mierzy 4843 mm długości, 1902 mm szerokości oraz 1341 mm wysokości. Styliści zadbali o bardzo dynamiczną linię nadwozia i sporo przetłoczeń, zarówno na masce, jak i na drzwiach.

Deska rozdzielcza nie budzi już takich emocji - wnętrze jest luksusowe, ale stonowane. Mocno przypomina to, które pokazano w nowym X5 - takie same są wirtualne wskaźniki, panel klimatyzacji z wyświetlaczem między nawiewami, ekran systemu multimedialnego, kierownica i wiele innych elementów. Chociaż nowa seria 8 jest sporym autem, podejrzewamy, że będzie wygodna tylko dla dwóch osób - linia dachu zbyt mocno opada, aby zapewnić większą ilość miejsca dla podróżnych z tyłu, którzy nie mają nawet... zagłówków. Bagażnik z kolei oferuje, niezbyt imponujące, 420 l.

Reklama

W takim aucie znacznie ważniejsze jest jednak to, co znajduje się pod maską. Początkowo dostępne będą tylko dwa warianty - 840d oraz M850i. Pierwszy to diesel o mocy 320 KM pozwalający na sprint do 100 km/h w 4,9 s, natomiast drugi to "benzyniak" oferujący 530 KM i przyspieszający do 100 km/h w 3,7 s. Oba silniki standardowo łączone są z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach oraz napędem na wszystkie koła xDrive.

Każde BMW serii 8 wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie M i aktywny układ kierowniczy, a odmiana M850i także w elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Wersja ta za dopłatą może mieć także aktywną kontrolę przechyłów. Ponadto, decydując się na pakiet sportowy M, otrzymamy (poza zmienionymi zderzakami i progami) 19 lub 20-calowe felgi oraz sportowy układ hamulcowy.

Lista wyposażenia serii 8 obejmuje również takie elementy jak laserowe światła drogowe (zasięg do 600 m), elementy nadwozia wykonane z włókna węglowego (w tym dach) i nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Skórzaną tapicerkę, wirtualne wskaźniki, system multimedialny oraz wyświetlacz head-up otrzymamy seryjnie.

BMW serii 8 pojawi się na rynku w listopadzie tego roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy