BMW i3 zmodernizowane i wzmocnione

Przy okazji face liftingu elektrycznego i3, BMW dołączyło do oferty bardziej dynamiczną odmianę i3s.

Różnice wizualne między produkowanym od 2013 roku i3, a jego zmodernizowaną wersją, są bardzo subtelne. Nieznacznie zmienił się jedynie zderzak i grill, a z tyłu znajdziemy nową listwę ozdobną. Modernizacja objęła także główne reflektory, które są teraz seryjnie LEDowe.

Face lifting nie zmienił natomiast niczego we wnętrzu. Odświeżono jedynie system multimedialny, który otrzymał ekran (10,25 cala, rozdzielczość 1440x540) i oprogramowanie z najnowszych modeli marki.

Opcjonalnie odświeżone BMW i3 może być wyposażone w asystenta jazdy w korku. Dzięki niemu auto potrafi samodzielnie poruszać się w gęstym ruchu z prędkościami do 60 km/h.

Reklama

Prawdziwą nowością w game jest nowa, lekko usportowiona odmiana i3s. Wyróżnia się ona już na pierwszy rzut oka, dzięki dużej ilości lakierowanych na czarno elementów. Zmodyfikowano także wykończenie zderzaków, aby auto sprawiało wrażenie szerszego.

Wśród zmian, których nie widać na pierwszy rzut oka, znalazło się obniżone o 10 mm zawieszenie, poszerzony rozstaw kół (o 40 mm), a także szersze opony (rozmiar 175 - zwiększony o 20 mm), nawleczone na seryjne, 20-calowe felgi (zwykła wersja ma standardowo 19").

Zwiększono też, jak można się domyślić, moc silnika elektrycznego. BMW i3s ma 184 KM i 270 Nm (zwykłe i3 170 KM i 250 Nm), co pozwala na sprint do 100 km/h w 6,9 s (zwykła wersja 7,3 s). Bez zmian natomiast pozostała prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona do 150 km/h. Auto może przejechać na jednym ładowaniu 245 km, co można zwiększyć decydując się na opcjonalny generator prądu. Jest nim 2-cylindrowy, 38-konny silnik spalinowy, pozwalający na zwiększenie zasięgu o 150 km.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy